Ook de lengte is wel belangrijk. En de hoogte en breedte van het stuur. Anders zit je er straks op als een T-rex
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ook de lengte is wel belangrijk. En de hoogte en breedte van het stuur. Anders zit je er straks op als een T-rex
Alleen door degenen die op een foto kunnen zien of een frame 59 of 61 cm lang is.
Goed, vanmiddag of morgen. Als jij je bovenbuis opmeet. Deal?Shorttrack schreef: ↑di 18 jul, 2023 23:21Zou iemand het zien zitten om een foto te nemen van bovenaanzicht waarop de afstand tussen de knie en het stuur te zien is?
Dank je hoogframe.
Of je een helling op komt wordt bepaald door het lichtste verzet, niet door het aantal verzetten.Shorttrack schreef: ↑zo 23 jul, 2023 11:33Momenteel is mijn fiets een 3x7 speed. Ik kan zeggen dat is echt wel meer dan voldoende is om zelfs met 50kg bagage een redelijke stijle heuvel op te komen.
Ik laat me sowieso nooit meeslepen in de verhalen van andere die zeggen dat je echt het beste nodig hebt om iets te kunnen doen. Ik heb jaren op professioneel niveau geschaatst en had eigenlijk maar zeer matig materiaal. Mensen die niet met de top mee reden kochten soms "beter" materiaal in de hoop dat ze dan wel mee konden.Leon schreef: ↑zo 23 jul, 2023 11:44Of je een helling op komt wordt bepaald door het lichtste verzet, niet door het aantal verzetten.Shorttrack schreef: ↑zo 23 jul, 2023 11:33Momenteel is mijn fiets een 3x7 speed. Ik kan zeggen dat is echt wel meer dan voldoende is om zelfs met 50kg bagage een redelijke stijle heuvel op te komen.
Fijn dat je fiets bevalt. Het is daarmee weer eens bewezen dat je geen fiets van 5000 euro nodig hebt om op fietsvakantie te gaan.
Met 50 kilo bagage zou ik bij de ombouw helemaal gaan voor het lichtst mogelijk verzet. Dat is iets van 22 voor en 38? achter. Zodra je in echte heuvels komt ga je dat op prijs stellen.
I.v.m. slijtage van de ketting gebruik ik een kettingslijtagemeter. Dan kun je goed zien hoe ver de ketting heen is om hem op tijd te vervangen. Dat scheelt vervangen van cassette en voorbladen, dus niet alleen geld maar ook werk.
https://www.google.nl/search?q=kettings ... 9&dpr=1.88
dit vind ik een mooie uitspraak! (ik zit vaak in mijn hoofd te malen over details en net die ene fiets (qua frame.zit/'gevoel') of net dat andere onderdeel ... qua onderdelen heb ik wel een keuze gemaakt: achter 8-speed is echt goed genoeg en 9-speed en hoger is voor mij niet beter, dus niet nodig)Ik wil wel gewoon een "goede" fiets. En merk nu bijvoorbeeld dat mijn huidige fiets goed genoeg is voor mijn gebruik.
Ik zit soms ook wel verlekkerd te kijken naar een Santos hoor Maar zo'n fiets zou echt overkill zijn voor mij. Ze gaan heel lang mee ik weet het. Maar mijn fiets bestaat ook al meer dan 30 jaar. En die zal het hopelijk nog lang volhouden.hoogframe schreef: ↑ma 24 jul, 2023 09:49
dit vind ik een mooie uitspraak! (ik zit vaak in mijn hoofd te malen over details en net die ene fiets (qua frame.zit/'gevoel') of net dat andere onderdeel ... qua onderdelen heb ik wel een keuze gemaakt: achter 8-speed is echt goed genoeg en 9-speed en hoger is voor mij niet beter, dus niet nodig)
Je hebt dit naar mijn weten nog niet eerder gezegd. Maar ik het sowieso in het oog houden nu. We willen in de toekomst eventueel nog een fiets bijkopen voor mijn vriendin zodat we ook op de trein kunnen.Wim schreef: ↑ma 24 jul, 2023 22:19Ik heb geen zin te kijken of ik in dit lange draadje al eens eerder wat gezegd heb, maar ik zat de afgelopen dagen af en toe te kijken naar een goedkope stadsfiets voor mijn vrouw. Wat mij opviel was dat er echt grote aantallen zo te zien prima Koga's met derailleurversnelling te koop staan voor minder dan 300 euro. Natuurlijk moet je dan in veel gevallen nog wel wat budgetteren voor onderhoud of vervanging van versleten onderdelen, maar de meeste van deze fietsen zagen er toch uit alsof ze geen al te zwaar leven hadden gehad.