Jurr schreef: ↑zo 10 apr, 2022 18:24
Ik heb 'm destijds gewoon opgeslagen.
'k Meen dat er nog meer foto's waren, maar ik heb er helaas alleen maar de meest sprekende opgeslagen...
Voorzover ik weet is dit de TM3+ van GMS21:
1810070207330121.jpg
Ja haha, al redelijk oude foto nu.
Ik heb nog veel zottere zaken meegesleurd, bvb paar weken terug een gitaarluidsprekerbox die woog 45 kilo, heb die achterop vastgemaakt.
En na thuiskomen en afzetten (en direct rooster eruit gelicht met schroevendraaier en steekmessen om het stof eruit te borstelen), de 20 km terug voor de lichtere tweede box en de versterker. De versterker in de mand, de box op een alu frame op mijn rug. Ik had gedacht dat het gemakkelijker ging zijn, maar niet. Het vel was van mijn schouders toen ik thuis was.
De lastigste last ooit was een rol textiel, die woog 30 kilo maar ik had die, dwaas genoeg, recht vastgemaakt op die mand, beginnende achter het zadel en ver uitstekende achteraan. Met spanriemen van achteraan naar voren rond onder de horizontale buis en terug, als een soort van katrol om het achterste van het bagagerek zoveel mogelijk te ontlasten. De fiets raakte verscheidene keren in een slinger terecht waar ik telkens met nogal wat moeite uit raakte. Ik reed op een moment een brug op, met een brommer vlak achter me met een paar jonge gasten op, had ik eerder aan lichten gezien. Toen ging plots mijn voorwiel een halve meter omhoog, en moest ik bliksemsnel zover mogelijk over het stuur buigen om het wiel terug neer te krijgen. Ik hoorde achter me een hoop lawaai maar kon niet omkijken. Enkele seconden later een soort van gelach. Toen ik boven de brug kwam stopte ik en keek om, de brommer lag op zijn kant, had de stoeprand geraakt denk ik, gast die stuurde van t verschieten uitgeweken waarschijnlijk, en zijn passagier had mogelijk de slappe lach gekregen. Zeker weet ik al dat natuurlijk niet. Heb terug aangezet en al tegenduwende de brug weer af, niet te rap, om een volgende slinger de baas te kunnen.
Om maar te zeggen, de TM3+ heeft best een sterk frame en sterk bagagerek, maar ik heb op veel plekken op dat rek en op voorvork en voordragerframes siliconen moeten leggen om verder roesten tegen te houden. Ik snap niet dat ze dat niet in inox maken, voor die prijs lijkt me dat best mogelijk. Dat zwart lakken is geen flut waard voor een bagagedrager.
Kijk naar de alu versies: die worden typisch afgesleten door schurende tassen en vanalles. Verf/lak dan zeker.
Nu, het is geen groot probleem, ik leg dat rugframe als dak op de mand, en daarover enkele lagen stevige plastiek om regen weg te houden. En de siliconen en mousses overal tussen beschermen ook. Die oersterke mega travelrack zit in zachte kussentjes opdat ie zich geen zeer zou doen.
Nu heeft ie blijkbaar toch een gat opgelopen achteraan. Ik had 3 inox torsiestaalbaren dwars gelegd op het alu handdoekframe dat als basis voor de metaalkooimand fungeert. 1 van die baren was los doorheen de travelrack buiswand geduwd door 1 van mijn lasten.
Hier een foto van vorig jaar, tot voor een paar dagen geleden zag ie er nog zo uit achteraan:
Je ziet dat "dak" achteraan, de Regina 420 OROY motorfiets ketting, en de M10 bouten die die prulbladboutjes vervangen.