door
Carl » di 15 okt, 2013 19:48
HansvanderVeeke schreef:Carl schreef:... met camera-insert.
Wat is dit? Heb je hier een foto van?
Ik zat al te bedenken hoe ik zoiets kan maken.
Dank je Arno voor de foto's.
Doorgaans uit voorraad leverbaar bij het knaagdier. Zelf maken kan natuurlijk ook, een vriend van mij heeft gewoon een paar stukjes schuimrubber uitgesneden en rondom in zijn tas geklemd. De goedkope kleurige stofvrije muts van grammenjager Leon
kan natuurlijk ook maar beschermt denk ik toch wat minder tegen stoten dan een insert. Ik kan me wel voorstellen dat voor Leon zijn fototoestel gewoon werkmateriaal is, en voor mij een kostbaar kleinood (hoewel het zijne dan vast weer duurder is), en dat dat verschil maakt voor de opbergmethode. Ik fiets liefst in klimaten waar ik geen muts nodig heb, in geval van nood trek ik 's nachts mijn camera-insert over mijn hoofd.
En hoe wordt de extra ortlieb aanhaaktas aan de gewone fietstas bevestigd?
Het lijkt dat die er zo gemakkelijk af kan vallen.
De tasjes zijn afneembaar, maar dat kost wel moeite, zeker als ze aan een volle tas zitten - als je de grote tas kunt samenvouwen gaat het wat beter. Erafvallen zullen ze zeker niet doen. Wel moet je er gaatjes voor in je dure waterdichte Ortliebs maken, wat een griezelige onderneming is, maar de gaatjes worden stevig afgedekt en je tassen blijven gegarandeerd waterdicht. Je bevestigt twee plastic steuntjes (een boven, een onder) met aan elk uiteinde een gat aan je grote tas, aan het kleine tasje zitten twee iets flexibele plastic strips waarvan de uiteinden in de gaten van de dingetjes aan je tas vallen. Hm. Ik weet niet of het er nu echt duidelijker op wordt. Als je foto's wilt ipv. duizend woorden, moet je het maar zeggen, dan maak ik er even een paar.
Overigens moet ik het niet doen voorkomen alsof ik sinds de aanschaf van mijn spiegelreflex ruimtegebrek heb gekregen in mijn achtertassen. Ik had toen ik mijn toestel kocht andere, niet waterdichte, achtertassen met veel zijvakjes die ik later heb vervangen door Back Rollers, waar ik vervolgens die zijtasjes voor gekocht heb.
Groetjes,
Carl