Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1033 berichten
Waarschijnlijk staan die vaten daar om te zorgen dat de vrachtwagens de kap niet van het dak rijden. Die steekt nogal over zie ik. Daarnaast zorgt het voor wat veiligheid bij het naar buiten gaan.
Immigratie
Afbeelding
_Peter_ schreef:
vr 20 sep, 2019 10:25
Waarschijnlijk staan die vaten daar om te zorgen dat de vrachtwagens de kap niet van het dak rijden. Die steekt nogal over zie ik. Daarnaast zorgt het voor wat veiligheid bij het naar buiten gaan.
Er staats zelfs een ton voor een deur om te voorkomen dat je de weg op gaat.
Waar een klein land groot kan zijn: waarschuwingsbord voor een steile afdaling van 10m lang
IMG_8714.JPG
Lokatie: Weiteveen, ZO Drenthe, https://www.mapillary.com/map/im/55fjxbNnH3I99tG8v_rCig
De tovenaar schreef:
vr 20 sep, 2019 12:31
Waar een klein land groot kan zijn: waarschuwingsbord voor een steile afdaling van 10m lang
IMG_8714.JPG

Lokatie: Weiteveen, ZO Drenthe, https://www.mapillary.com/map/im/55fjxbNnH3I99tG8v_rCig
Bestaat hiervan ook een hoogteprofiel? En voordat hier flauwe grappen over worden gemaakt: deze Muur van Weiteveen is dus serieus net zo steil als de Mortirolo! https://www.climbbybike.com/NL/climbmob ... ntainID=12
Ik heb even de GPX file geanalyseerd, er is wel een dipje te zien, maar die is lang zo steil niet als het verkeersbord doet geloven, het stukje is maximaal 2-3%
muur.jpg
Kwam ik tegen in Polen. Zie ook de 2 blauwe verkeersborden...
Afbeelding
DSCF3594-klein.jpg
Earthquake in Groningen?
Martin E. van Doornik schreef:
za 21 sep, 2019 16:39
DSCF3594-klein.jpg

Earthquake in Groningen?
Misschien kun je de aanschafkosten van veiliger, bredere banden verhalen op de NAM.
willem.m schreef:
za 21 sep, 2019 16:45
Martin E. van Doornik schreef:
za 21 sep, 2019 16:39
DSCF3594-klein.jpg

Earthquake in Groningen?
Misschien kun je de aanschafkosten van veiliger, bredere banden verhalen op de NAM.
Dan passen ze niet meer tussen de fietsvorken. Gewoon opletten en naast de scheuren fietsen.
Ik bel, app of mail de gemeente niet meer voor dit soort zaken want ze laten het gewoon liggen. Maar dit is bijna zo ver dat je uit burgerplucht de politie kunt/moet/hoort te bellen om een gevaarlijke situatie te melden. Straks als het 's ochtends erg donker is en de spleten door de vorst wat breder geworden zijn is dit best link.
Mag een wandelfoto tussendoor?
Ik was netjes via het poortje (Welkom ... bla bla ... zonsopkomst en zonsondergang) het natuurgebied binnengelopen en kwam op het einde bij een omheining met een bord dat achterstevoren hing. Dan maak je tegenwoordig dus even een foto door je armen uit te strekken en een laaggemikt selfie te maken. Blijk ik me toch op gevaarlijk terrein te vinden? :shock: 8) :roll:
Afbeelding
Leon schreef:
zo 22 sep, 2019 20:23
Mag een wandelfoto tussendoor?
Ik was netjes via het poortje (Welkom ... bla bla ... zonsopkomst en zonsondergang) het natuurgebied binnengelopen en kwam op het einde bij een omheining met een bord dat achterstevoren hing. Dan maak je tegenwoordig dus even een foto door je armen uit te strekken en een laaggemikt selfie te maken. Blijk ik me toch op gevaarlijk terrein te vinden? :shock: 8) :roll:
Afbeelding
En: hoe voelde het om Area 51 te bestormen?
Leon schreef:
zo 22 sep, 2019 20:23
Mag een wandelfoto tussendoor?
Ik was netjes via het poortje (Welkom ... bla bla ... zonsopkomst en zonsondergang) het natuurgebied binnengelopen en kwam op het einde bij een omheining met een bord dat achterstevoren hing. Dan maak je tegenwoordig dus even een foto door je armen uit te strekken en een laaggemikt selfie te maken. Blijk ik me toch op gevaarlijk terrein te vinden? :shock: 8) :roll:
Afbeelding
Was dit het militair terrein naast 'onze' Harskamperdennen? Daar zag ik zulke borden ook denk ik.
Leon schreef:
za 21 sep, 2019 19:28
Ik bel, app of mail de gemeente niet meer voor dit soort zaken want ze laten het gewoon liggen. Maar dit is bijna zo ver dat je uit burgerplucht de politie kunt/moet/hoort te bellen om een gevaarlijke situatie te melden. Straks als het 's ochtends erg donker is en de spleten door de vorst wat breder geworden zijn is dit best link.
Ik ga toch de gemeente appen, ik krijg van Het Hogeland altijd antwoord.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 22 sep, 2019 23:55
Was dit het militair terrein naast 'onze' Harskamperdennen? Daar zag ik zulke borden ook denk ik.
Nee het is een van de nieuwe natuurgebieden langs de grensmaas hier in de buurt, ontstaan door ontgrinding. Het gevaar bestond vooral uit hard langsrijdende dumptrucks, maar die zijn daar nu ongeveer een jaar weg.
"Tony the Fridge" ontmoet in 2013 in Newcastle

News 02/08/2013
Tony Phoenix-Morrison, also known as 'Tony the Fridge', a passionate fundraiser from Newcastle, England, will attempt to run 40 Marathons in consecutive days along the most unforgiving roads and terrain that the UK has to offer carrying a 42.5kg Smeg FAB10 Fridge, all in aid of The Sir Bobby Robson Foundation, the charity set up by late England and Newcastle Manager, Sir Bobby Robson, to help detect and treat cancer early.
Tony carries the fridge as a tribute to people who have been affected by cancer and have been or are currently battling the disease. Having lost close loved ones, family members & friends over the years he has experienced first-hand how devastating this disease can be and so decided to dedicate his life to raising awareness and fundraising in this unique and extraordinary way. As an organisation, Smeg UK also has been touched by cancer and wanted to do something positive to help combat the disease & support Tony's journey, in the form of selecting thiscause as the company's national charity of the year 2013. He first made the UK news when he completed the 2011 Great North Run carrying a fridge, and then again in August 2012 when he famously completed 30 Great North Runs in 30 Days, hitting the headlines; championed by DJ Chris Evans and ex-footballer Alan Shearer, amongst others. Tony has continued to enter and complete in excess of 50 road races, half & full marathons and even successfully completed a 12 hour treadmill challenge wearing his trusty 7-stone Smeg fridge.

https://www.smeg.com/news/tony-the-frid ... challenge/

Afbeelding

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
zo 22 sep, 2019 23:57
Leon schreef:
za 21 sep, 2019 19:28
Ik bel, app of mail de gemeente niet meer voor dit soort zaken want ze laten het gewoon liggen. Maar dit is bijna zo ver dat je uit burgerplucht de politie kunt/moet/hoort te bellen om een gevaarlijke situatie te melden. Straks als het 's ochtends erg donker is en de spleten door de vorst wat breder geworden zijn is dit best link.
Ik ga toch de gemeente appen, ik krijg van Het Hogeland altijd antwoord.
Ik ben vanmorgen met dezelfde fiets – een Focus Culebro met smalle racebanden – naar dezelfde plek geweest en met mijn smartphone een foto gemaakt. Daar stond mijn Focus gewoon rechtop met het voorwiel klem in de scheur staan. En daarna naar de gemeente geappt. Nu heb ik antwoord ontvangen: ze gaan er werk van maken!
Deze paarden stonden in Warendorf plm. 25 km ten oosten van Munster.

Warendorf kent een lange traditie in het houden en fokken van paarden.
Met een grote stoeterij en als centrum voor de paardensport.
Het omgaan met deze edele dieren zit de mensen hier in het bloed.

Wellicht dat daarom deze kunstpaarden hier tentoongesteld worden.

https://www.geheimoverdegrens.nl/warendorf/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
di 24 sep, 2019 14:48
Martin E. van Doornik schreef:
zo 22 sep, 2019 23:57
Leon schreef:
za 21 sep, 2019 19:28
Ik bel, app of mail de gemeente niet meer voor dit soort zaken want ze laten het gewoon liggen. Maar dit is bijna zo ver dat je uit burgerplucht de politie kunt/moet/hoort te bellen om een gevaarlijke situatie te melden. Straks als het 's ochtends erg donker is en de spleten door de vorst wat breder geworden zijn is dit best link.
Ik ga toch de gemeente appen, ik krijg van Het Hogeland altijd antwoord.
Ik ben vanmorgen met dezelfde fiets – een Focus Culebro met smalle racebanden – naar dezelfde plek geweest en met mijn smartphone een foto gemaakt. Daar stond mijn Focus gewoon rechtop met het voorwiel klem in de scheur staan. En daarna naar de gemeente geappt. Nu heb ik antwoord ontvangen: ze gaan er werk van maken!
Vanmorgen heeft de gemeente de "earthquake"-scheur gerepareerd. Een toonbeeld van adequate optreden! :D