@AB: Ah, berglandschappen zijn idd wel een beetje een klasse apart, ik snap dat je voor dat soort dingen wel wat prijziger/zwaarder spul nodig hebt. Maar een M43 met F-adapter zou wel moeten werken (de cropfactor is alleen maar winst ). Ik heb ook een paar jaar een dSLR meegenomen (weliswaar met een bescheiden lenssetje), maar ik merk toch dat ik me met minder spullen net wat makkelijker verplaats. Dat je daar tijdens de reis voordeel van hebt blijkt na de reis ook bij het doorbladeren van de foto's: je bent op meer en andere plekken geweest.
Aan je 'foto's op de fiets'-plaatjes te zien weet je wel raad met voor- en nadelen van een compactcamera, en trouwens ook wel met de nabewerkingssoftware. Uiteindelijk leggen alle camera's beperkingen op, ook de zware dSLRs. De truc is om deze te herkennen, en ook te zien welke 'beperkingen' dat eigenlijk helemaal niet zijn: als je bijvoorbeeld alleen foto's voor het web schiet, dan is een beperkte resolutie geen enkel probleem.
Aan je 'foto's op de fiets'-plaatjes te zien weet je wel raad met voor- en nadelen van een compactcamera, en trouwens ook wel met de nabewerkingssoftware. Uiteindelijk leggen alle camera's beperkingen op, ook de zware dSLRs. De truc is om deze te herkennen, en ook te zien welke 'beperkingen' dat eigenlijk helemaal niet zijn: als je bijvoorbeeld alleen foto's voor het web schiet, dan is een beperkte resolutie geen enkel probleem.