Dremel is het toverwoord Leon .
Je moet vaak de bevestigingen iets uitslijpen of een stukje weghalen. Soms de hele bevestiging als je fiets extra draadbusjes heeft speciaal voor spatborden. Maar vaak helpt ook een andere manier van monteren (bevestiging wisselen tussen voor of achter de vork, langere bout met ringetjes er tussen oid.)
Ik heb uiteindelijk bij raceremmen 25mm banden met spatborden goed kunnen monteren, een krappe 28mm band lukte zelfs ook. Doe je het 'volgens het boekje' dan is bij 23mm vaak al de lucht er uit. Bij mijn oude Koga Gran Tourer kon maximaal 28mm met de originele spatborden. Met aangepaste spatborden is 32mm ook mogelijk. Scheelt toch weer wat comfort.
Bij 3 fietsen uit mijn collectie hoefde ik niks speciaals te doen (M-Gineering, van Herwerden en Bob Jackson), de rest vergde allemaal aanpassingen. Zijn er aanpassingen nodig dan ben je makkelijk een uurtje of 1-2 verder voordat alles goed zit.
Je moet vaak de bevestigingen iets uitslijpen of een stukje weghalen. Soms de hele bevestiging als je fiets extra draadbusjes heeft speciaal voor spatborden. Maar vaak helpt ook een andere manier van monteren (bevestiging wisselen tussen voor of achter de vork, langere bout met ringetjes er tussen oid.)
Ik heb uiteindelijk bij raceremmen 25mm banden met spatborden goed kunnen monteren, een krappe 28mm band lukte zelfs ook. Doe je het 'volgens het boekje' dan is bij 23mm vaak al de lucht er uit. Bij mijn oude Koga Gran Tourer kon maximaal 28mm met de originele spatborden. Met aangepaste spatborden is 32mm ook mogelijk. Scheelt toch weer wat comfort.
Bij 3 fietsen uit mijn collectie hoefde ik niks speciaals te doen (M-Gineering, van Herwerden en Bob Jackson), de rest vergde allemaal aanpassingen. Zijn er aanpassingen nodig dan ben je makkelijk een uurtje of 1-2 verder voordat alles goed zit.