Even een update sinds m'n vorige post (23 jan) over de Schwalbe Supremes (het gaat hier nog om de oude, eerste variant, gekocht zomer 2008). Heb net het eerste lek gehad. Plus een stel scherfjes uit de band gepeuterd, die gelukkig nog niet helemaal door de anti-lek-laag heen gedrongen waren... Had daar al een poosje niet meer naar gekeken omdat het in het begin leek alsof er werkelijk niks in die band bleef zitten. Nu denk ik dat dat vooral met droog weer zo is. Ik las ergens dat nat rubber makkelijker te doordringen/snijden is, en met nat weer plakt alles beter aan je band vast natuurlijk. Dus met die laatste 2 maanden continu pekel op de weg (en dus natte weg) ging het denk ik hard...
Heb overigens ook het idee dat de grip wat minder wordt, maar dat kan ook komen doordat ik ze wat harder heb opgepompt... Enfin, ik ben er ietsje minder enthousiast over geworden; het zijn nog steeds mooie bandjes, maar niet zo geschikt als winterband als ik hoopte. En aangezien een paar scherfjes toch behoorlijk diep zijn doorgedrongen (hier en daar zie je gewoon de beschermlaag) wil ik ze over niet al te lange tijd toch maar weer gaan vervangen. Dus conclusie 2: leuke bandjes, maar te duur voor de levensduur.
Ik zit erover te denken hierna eens Continentals ipv Schalbe te proberen.
Tips? Het gaat om woon-werk verkeer, dagelijks ongeveer 45 km, meest over asfalt, wat klinkers, een flink stuk door de stad (dus veel glas etc.). Slicks vind ik te weinig grip hebben (rij niet alleen met mooi weer); marathons rijden eigenlijk te zwaar...