Liefst wel. Maar heb jij een Trangia 28 mini, of een 25 of 27 met ingebouwd windscherm?
Wim
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat geldt zelfs nog vóórdat je op de heenreis in het vliegtuig stapt.m-gineering schreef:Maar tegen de tijd dat je op het vliegveld uitstapt met je gps, camera, netbook etc, heb je je milieuafdruk al wel gemaakt, wat je verder ook verstookt in je brandertje
Je kan de vlam vrij gemakkelijk uitblazen of met hulp van het pannengreepje en een tweede stuk metaal/stokje/... het dekseltje dicht schuiven.Pedalero schreef:als ik de schuifklep gebruik om de vlam te dempen werkt dat prima, maar als ik vervolgens de vlam wil doven en de schuif dus dicht moet schuiven, brand ik mijn handen. Hoe voorkomt de ervaren Trangia gebruiker dat?
Het werkt vast met de dimmer erop, en misschien ook zonder, maar het is m.i. gewoon tamelijk stom om naar een brandende vloeistof te gaan blazen; wind is een risico voor vuur en met je hoofd er dichtbij maak je het probleem erger. Het staat ongetwijfeld ook in elke handleiding van die dingen. Daarnaast gaan tips altijd een eigen leven leiden; het duurt dan niet lang totdat het veranderd wordt in 'een spiritusbrander kun je uitblazen'. Een campinggenoot die dat dacht is overigens mijn einige ervaring met een spiritusbrander: hij moest naar de dokter.Pedalero schreef:Waarom niet? Het werkt wel, met de dimmer erop. Thuis in de keuken tenminste.