Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Instabiele voorzijde Trek Navigator X700 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Instabiele voorzijde Trek Navigator X700

Wellicht is één (directe) oorzaak reeds gevonden:

Mijn voordragers zitten o.a. bevestigd aan de remnokken op mijn voorvork. Nu blijkt dat de vorige eigenaar bij montage van de dragers de schroefdraad van één van de nokken heeft vernield; waardoor de drager niet helemaal strak tegen de vork kon worden geklemd.

Dat wordt dus óf een helicoil (is wel fijn-metrische draad :( ) óf dragers die anders gemonteerd worden! Of geen voortassen, natuurlijk.
Dit mag je de verkoper van je fiets wel kwalijk nemen (ook al helpt dat vast niet). www.m-gineering.nl voor cantistuds: euro 2,90 per stuk.
Wim
Wim schreef:Dit mag je de verkoper van je fiets wel kwalijk nemen (ook al helpt dat vast niet). http://www.m-gineering.nl voor cantistuds: euro 2,90 per stuk.
Wim
Nieuwe cantistuds lost niets op, de draad in de vork zelf is kapotgedraaid. Er zit een M10 fijn metrische inbusbout ingedraaid. Ik denk dat ik er een M10 helicoil indraai met gewoon metrische draad, of dat ik het gewoon zo laat (= geen of andere dragers)
OK, verkeerd begrepen. Een andere beugel doet het ook, of inderdaad gewoon minder bagage. Heb je toch nog plezier van je schijfrem.....
Wim