Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht lichtgewicht vast fietsslot - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gezocht lichtgewicht vast fietsslot

OPGELOST!
Ik heb het volgende gemonteerd van Halfords:
Mirage art.nr. 607003 € 5,99
Gewicht 180 gram.
Het is geen degelijk slot maar wel licht. Als lieden een fiets willen stelen dan kan geen enkel vast ringslot dit voorkomen. Je kunt een fiets ook gewoon optillen en wegdragen.
GEVONDEN!

Dit is het geworden:
Slot Mirage art.nr. 607003 Halfords € 5,99
Gewicht 180 gram
Axa is natuurlijk niet het enige goede merk. Na het het incident met die loopsleutels ben ik overgestapt op het merk Trelock.

Afbeelding

En daar bovenop nog deze zware insteekketting . . .

Afbeelding

. . . die ik van de zomer heb meegesleept over de alpencols. :lol:
De ketting maak ik als er geen betere optie is vast aan mijn stoel. Die samen pal naast mijn tent staan.

Als lichtere oplossingen werken dan is dat mooi. Maar ik wil daar geen proefkonijn voor zijn!
:shock:
In Nederland kan ik me voorstellen dat je zoiets meesleept. Zelf heb ik het idee dat als ik Nederland uit ben fietsendiefstal niet echt meer een issue is. Ik heb zo'n axa insteekkabeltje mee om gelegenheidsdieven af te schrikken maar that's it!
Voorheen had ik ook zo'n insteekkabel mee op vakantie. Maar mij werd vertelt dat een insteekketting stukken veiliger is. En het verschil is maar zo'n 100 gram, wat mij over de streep trok.

En als je alleen op vakantie gaat is zo'n ding als veiligheid toch wel belangrijk.
Maar 100 gram verschil? dan zou ik hem ook meenemen. De ketting ziet er wel uit als 3 kilo... en je zult er inderdaad wel een aardige mep mee kunnen verkopen.
Ik zou die dure ketting maar goed op slot doen. Straks halen ze hem weg en ben je je fiets ook nog kwijt. :wink:
eric190173 schreef:Maar 100 gram verschil? dan zou ik hem ook meenemen. De ketting ziet er wel uit als 3 kilo... en je zult er inderdaad wel een aardige mep mee kunnen verkopen.
Ok, ik had het verkeerd ingeschat. Ik heb het zojuist nagewogen, en het verschil is 400 gram.

Insteekkabel = 360 gram
Insteekketting = 760 gram

Zijn er verhalen bekend waarbij fiets met insteekkabel zijn gestolen?
Zijn er überhaupt verhalen bekend van vakantiefietsen die op een buitenlandse camping oid gestolen zijn (dan bedoel ik niet fietsen die in steden gestolen zijn)

Groeten
Eric

Re:

Zuiz schreef:Voor 2,29 euro kan dit nooit veel wegen:

http://www.budgetland.nl/catalog/fietss ... -1167.html
Ik denk dat het gemakkelijker is om een licht gewicht slotje te hebben om snel je fiets vast te maken aan een paaltje of een hek. Mijn fietsslot komt van http://uncle-gadget.nl/p/uncle-gadget-fietsslot/ 8)