Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht lichtgewicht vast fietsslot - Forum Wereldfietser

Gezocht lichtgewicht vast fietsslot

Op mijn Koga heb ik momenteel een Abus fietsslot maar dit slot weegt 650 gram. Dat is veel te zwaar. Ik zoek een lichtgewicht vast slot. Het hoeft niet sterk te zijn. Geen los (hang) slot, dat is niet handig. Ik stal de fiets nooit ergens onbewaakt. Ik zet de fiets altijd in het zicht neer en als dat niet kan maar voor een paar minuten. Dan helpt een simpel slot wel want iemand kan niet snel op de fiets wegrijden. Wie kan mij helpen?
avandalen schreef:Op mijn Koga heb ik momenteel een Abus fietsslot maar dit slot weegt 650 gram. Dat is veel te zwaar. Ik zoek een lichtgewicht vast slot. Het hoeft niet sterk te zijn. Geen los (hang) slot, dat is niet handig. Ik stal de fiets nooit ergens onbewaakt. Ik zet de fiets altijd in het zicht neer en als dat niet kan maar voor een paar minuten. Dan helpt een simpel slot wel want iemand kan niet snel op de fiets wegrijden. Wie kan mij helpen?
http://www.abus-bordo.de/nl/
ik zou altijd voor dit slot gaan

Axa defender?
ottovds schreef:
avandalen schreef:Op mijn Koga heb ik momenteel een Abus fietsslot maar dit slot weegt 650 gram. Dat is veel te zwaar. Ik zoek een lichtgewicht vast slot. Het hoeft niet sterk te zijn. Geen los (hang) slot, dat is niet handig. Ik stal de fiets nooit ergens onbewaakt. Ik zet de fiets altijd in het zicht neer en als dat niet kan maar voor een paar minuten. Dan helpt een simpel slot wel want iemand kan niet snel op de fiets wegrijden. Wie kan mij helpen?
http://www.abus-bordo.de/nl/
ik zou altijd voor dit slot gaan
Ik zou en slotfabrikant die werft met 'lichtgewicht' en vervolgens geen enkele specificatie geeft voor geen meter vertrouwen.....


Als je een licht ringslot zoekt moet je een lullig niet ART gekeurd slot uit de onderste la hebben. Moet je niet raar opkijken als een junk met een aanloop en springen succesvol wegfietst.

Andere optie is een Basta zwaai en schuif slot aan je frame solderen, die wegen ca 250 gram als je ze nog kunt vinden

Ik gebruik een Abus cijferslot-staaldraadje om mijn tassen aan de drager vast te maken, dingen wegen niks en kosten bij de plaatselijke ijzerhandel iets van €12,- maar ik heb daarbij niet de illusie dat het een echt slot is...

Het woord "lichtgewicht" en het woord "slot" lijken mij nou niet echt samengaan.... :wink:

Tja... het zijn ook altijd de lichtgewicht vandalen die er met een fiets vandoor gaan en de zwaargewicht vandalen gaan er met een geldauto vandoor...dus ik zou toch die zwaargewicht houden, snap je vandalen 8)
Sorry, ik moest 'm ff plaatsen, je hebt ook zo'n leuke achternaam voor dit onderwerp :roll: Zeker na m'n n8dienst ZZZZZZZZZZZZZZZ
ottovds schreef:http://www.abus-bordo.de/nl/
ik zou altijd voor dit slot gaan
m-gineering schreef:Ik zou en slotfabrikant die werft met 'lichtgewicht' en vervolgens geen enkele specificatie geeft voor geen meter vertrouwen.....
De 90 cm-variant van de Bordo weegt (exclusief hoesje) 1043 gram.

Desondanks ben ik er best tevreden mee. Je kan 'm makkelijk monteren, zodat hij altijd bij de hand is en nooit in de weg zit.
Afbeelding

Hij is lang genoeg om je fiets aan verkeersborden en vergelijkbare paaltjes vast te maken.

En last but not least: Als Abus geblundert heeft en een slot op de markt gebracht heeft dat met een foefje eenvoudig te openen blijkt, krijgen de kopers in ieder geval een nieuw gelijkwaardig slot. Daar kan Axa nog wat van leren.

Gerd

N.B. Marten, je hebt natuurlijk wel gelijk. Het is slecht van Abus dat ze zelf geen gewichten vermelden.
GerdC schreef: De 90 cm-variant van de Bordo weegt (exclusief hoesje) 1043 gram.


Hij is lang genoeg om je fiets aan verkeersborden en vergelijkbare paaltjes vast te maken.

En last but not least: Als Abus geblundert heeft en een slot op de markt gebracht heeft dat met een foefje eenvoudig te openen blijkt, krijgen de kopers in ieder geval een nieuw gelijkwaardig slot. Daar kan Axa nog wat van leren.
Krijg ik dan ook er een gelijkwaardige fiets erbij? Anders valt er weinig op slot te zetten.
Haike schreef:
GerdC schreef: De 90 cm-variant van de Bordo weegt (exclusief hoesje) 1043 gram.


Hij is lang genoeg om je fiets aan verkeersborden en vergelijkbare paaltjes vast te maken.

En last but not least: Als Abus geblundert heeft en een slot op de markt gebracht heeft dat met een foefje eenvoudig te openen blijkt, krijgen de kopers in ieder geval een nieuw gelijkwaardig slot. Daar kan Axa nog wat van leren.
Krijg ik dan ook er een gelijkwaardige fiets erbij? Anders valt er weinig op slot te zetten.
lijkt me zonde, als je al van te voren weet dat het slot kennelijk niet goed genoeg is ;)

Iemand ervaring met deze sloten?

http://lock-alarm.nl/assets/s2dmain.htm ... -alarm.nl/

Groet, Cora

Azimuth! schreef:Iemand ervaring met deze sloten?

http://lock-alarm.nl/assets/s2dmain.htm ... -alarm.nl/

Groet, Cora
Ja dat is bedoelt voor dat je wakker wordt als ze 's nachts aan je fiets preutsen, zodat de hele camping zijn tent uit komt, maar je kunt er niet je fiets mee aan de wereld verankeren.

De elektronica daarin is helaas niet regenbestendig...... printplaatje "roest" ....
Als de dief het niet weet gaat er wellicht wel preventie vanuit.... want als ie het wel doet maakt ie heel veel lawaai, mits er een goede 9V batterij in zit....
PS: hij is lang genoeg om ergens aan vast te maken (lantaarnpaal of vast hek). De preventie moet hem in het alarm zitten, de kabel knip je waarschijnlijk zo door (dus als het alarm niet meer werkt.......)
Wij hadden hem gekocht om onze nieuwe set tuinstoelen(*) tegen een "snelle greep" te beschermen...
(*) een restpartij hele fijne stoelen weten los te peuteren tegen een bodemprijs... dus die kabel kon er wel vanaf :wink:
avandalen schreef:Op mijn Koga heb ik momenteel een Abus fietsslot maar dit slot weegt 650 gram. Dat is veel te zwaar. Ik zoek een lichtgewicht vast slot. Het hoeft niet sterk te zijn. Geen los (hang) slot, dat is niet handig. Ik stal de fiets nooit ergens onbewaakt. Ik zet de fiets altijd in het zicht neer en als dat niet kan maar voor een paar minuten. Dan helpt een simpel slot wel want iemand kan niet snel op de fiets wegrijden. Wie kan mij helpen?
Zijn die lichte ringsloten niet in slechts een paar tellen te openen? Eén ram met een schroevendraaier en klaar is Kees de dief? M.a.w.: hij rijdt zomaar snel op je fiets weg!
Ik zoek geen GOED slot maar een LICHT slot. Geen los ringslot, dat vind ik onhandig. Het is alleen om te voorkomen dat iemand gewoon op de fiets kan wegrijden. Zelfs een Abus slot voorkomt niet dat een dief de fiets kan meenemen door hem op te tillen. Ik ben altijd weer in een paar minuten weer terug bij mijn fiets. De kans is erg klein dat er uitgerekend dan een dief met gereedschap voorbijkomt. Dat risico aanvaard ik.

Sorry,... geschrapt

Als je een licht slot zoekt, en het maakt je niet uit of het een goed slot is of niet, dan zou ik hier geen advies gaan vragen. Dan zou ik naar halfords gaan, met een weegschaal onder de arm, en het lichtste slot wat er maar is kopen. Het hoeft immers geen goed slot te zijn. Al is het maar een cijferslotje van een paar euro. Dat moet genoeg zijn om een niet heel erg dure fiets een paar minuten te beveiligen.

Mochten mensen nog tips hebben voor goede en lichte sloten, dan hoor ik dat graag!

Voor 2,29 euro kan dit nooit veel wegen:

http://www.budgetland.nl/catalog/fietss ... -1167.html
avandalen schreef:Ik zoek geen GOED slot maar een LICHT slot.
Ik weet geen type nieuw licht ringslot, maar kun je niet jouw zware slote ruilen met iemand die een stadsfiets heeft met een ouder slot dat wel licht is? Daar zijn in principe vast vrijwilligers voor te vinden.

Verder wil ik toch wel even zeggen dat ik er van sta te kijken hoeveel reacties er komen die avandalen geen steek verder helpen.
Elke fietser die zich ook maar enigszins wereldfietser of vakantiefietser kan noemen weet immers dat je in het buitenland zelden een zwaar slot nodig hebt, maar al een heleboel hebt aan een slotje dat voorkomt dat "kinderen en dronken dorpsgekken" er met de fiets vandoor gaan.

Leon (heeft zelf een lichtgewicht kabelslotje voor zijn vakjantiefiets, dan kan hij de fiets ook aan een paal of iemands anders' fiets maken)
Leon schreef:
Verder wil ik toch wel even zeggen dat ik er van sta te kijken hoeveel reacties er komen die avandalen geen steek verder helpen.
Pardon?????

Ik geloof toch echt dat ik een heel aardig advies heb gegeven. Dat hij dat niet leest en nog een keer gaat herhalen wat hij zoekt is niet mijn verantwoording.
avandalen schreef:Ik zoek geen GOED slot maar een LICHT slot. Geen los ringslot, dat vind ik onhandig.

Nogmaals........ Axa defender!

Is het lichtse vaste slot dat bovendien door je verzekering wordt geaccepteerd indien je die zou willen nemen.