Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfiets gezocht! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfiets gezocht!

s0lar schreef:Zelf heb ik tweedehands een Giant Expedition gekocht, heel tevreden van. Velg is gebroken in Spanje, maar die had er al 30000km opzitten in totaal. Ik heb dan in Andorra een MAVIC velg gekocht en die houdt het nog steeds. Omdat er een tijd slechte mavic velgen zijn geweest, moet je nu mavic niet helemaal afschrijven. Ik had vorige week een lekke band met mijn nieuwe schwalbe marathon cross. Schwalbe is rommel en ik rij er nooit meer, zou een ietwat felle maar vooral domme reactie zijn.
Goede onderdelen op een goed frame, met de goede maat kunnen een goede wereldfiets maken. Ongeacht het merk.
Is waar, ik heb mijn Alesa velgen vervangen voor.... jawel... :lol: Mavic. Maar er zijn inderdaad goede en slechte tijden, 25 jaar geleden had ik een andere fiets met Mavic velgen en terwijl ik in het zwarte woud naar beneden reed, knalde de achtervelg over de lengte van twee spaken open, kon zo de biba zien zitten, en die velg had toen nog geen 3000 km gedraait...
Nou, na veel wik en weeg en kijk en zoek in Amsterdam en omstreken ben ik er bijna uit! Erg leerzame zoektocht. Echter dat laatste duwtje...

Denk alstublieft mee!

Budget: rond de 1400
Maat: De een zegt 52 (Stevens), de ander 57 (Koga). Het zal er dus tussenin zitten.
Ik ga toch voor 28", minimaal LX afgemonteerd.

Twijfel bestaat tussen;
een Stevens Randonneur (plus aanschaf dragers, spatborden etc),
een Koga Miyata Signature (echter zijn deze op vakantie; 7 weken levertijd, betekend vertraagde vakantie!) en
een Koga Miyata Randonneur-in-de-aanbieding (helemaal klaar).

Aangezien er niet veel tweedehands en op internet is langsgekomen wat echt mijn aandacht wist te trekken (prijsverschil is niet eens zo groot tussen alle bovenstaanden), ga ik waarschijnlijk toch voor nieuw! Ik moet nu echt een keuze gaan maken mbt levertijd, wil ik in september Ierland veroveren.

Ik neig nu toch richting KM Randonneur, of heeft iemand nog een briljante ingeving?

Geachte mensen, ik hoor graag uw ongezouten mening! Grote dank bij voorbaat!

Mvg

Erik van der Horst

Je zei toch ook offroad? Dan zou ik zeker voor een stevige 26 inch fiets gaan. Voor 1400 euro heb je dan een prima Avaghon Series, en er is nog wel meer keuze.
Wim

Als je in Amsterdam hebt gekeken heb je dat niet gedaan bij Eric Schuit van de Vakantiefietser. Want die is niet met vakantie, heeft een pasframe waar hij je op zet om bij de juiste maat uit te komen voor jou, en die levert je ook zo een Koga Signature.... of een andere mooie reisfiets.

En nee ik heb geen aandelen daar, krijg er wel gratis koffie, maar dat krijgt iedereen bij hem :lol:

Haike schreef:(....) krijg er wel gratis koffie, maar dat krijgt iedereen bij hem :lol:
Naast gratis koffie heeft Eric ook negerzoenen en een Santos Travelmaster met een levertijd van 3 dagen.

Gerd

Jazeker langsgeweest bij Eric de Vakantiefietser, koffie en negerzoenen. Echter kan KM de Signature een tijd niet leveren ivm vakantie, dat is het euvel. En de Santos vind ik net iets te duur.

Gr

Erik

Gaat Eric met vakantie? :o

Das een nieuw fenomeen.

En een Santos te duur?? Tja met alle respect voor jouw mening, maar ik denk dat die Santos dat geld dubbel en dwars waard is, dus niet te duur. Je kunt ook tegen jezelf zeggen: "Ik ben het waard om zoveel geld voor, en aan mezelf uit te geven. Zeker als het je daarna veel plezier oplevert, dat is toch nooit te betalen, dus dat kan nooit te duur zijn. :lol:

Ik zie het nu, ik heb er bij Erik's bericht overheen gelezen :oops:, sorry

Overigens lijkt het mij pietluttig om bij een fiets uit dit prijssegment een wat langere levertijd als doorslaggevend criterium te beschouwen, zeker bij een "custom" afgemonteerde fiets. Wat zijn die drie weekjes op de jaren die je met zo'n rijwiel toekunt?

.tsooJ
Wat denken jullie van een Giant Explorer uit 2003:


http://link.marktplaats.nl/179134906

Vanalles over gehoord, heeft iemand daar ervaring mee of tips over?

Groet

Erik

Tja die vering kost een hoop energie die je kwijt bent, en waar niks voor terug krijgt, plus dat je natuurlijk een frame hebt dat niet echt heel stijf is door alle die verende componenten.

Ik denk dat het meer een MTB is en geen reisfiets.
ErikvanderHorst schreef:Wat denken jullie van een Giant Explorer uit 2003:


http://link.marktplaats.nl/179134906

Vanalles over gehoord, heeft iemand daar ervaring mee of tips over?

Groet

Erik
ik kocht dan liever de Koga miyata randonneur XT/XTR, die ook op marktplaats staat, http://link.marktplaats.nl/183594329 tenminste als het de juiste maat is :)

roosje

Is het niet zo dat ik die vering kan vastzetten voor asfaltritten, en later kan gebruiken als atb?

Die twee functies aan een fiets lijken me erg prettig;
Knallen over asfalt en licht offroad, en in de winter door de bossen raggen met dezelfde fiets!

ErikvanderHorst schreef:Is het niet zo dat ik die vering kan vastzetten voor asfaltritten, en later kan gebruiken als atb?

Die twee functies aan een fiets lijken me erg prettig;
Knallen over asfalt en licht offroad, en in de winter door de bossen raggen met dezelfde fiets!
Misschien zit er wel een lock op, maar als je die gebruikt maakt dat die fiets niet stijver... :lol: