Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief voor (duur) vervangen van onderdelen Suntour? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Alternatief voor (duur) vervangen van onderdelen Suntour?

m-gineering schreef:...

t'is toch mooi weer buiten?

voorlopig heb je nodig:
boek
kettingpons
2 x kettingzweep
emmer, spons, borstel, zeep en ontvetter ;)
schroevendraaiers en inbussleutels
Marten, je hebt helemaal gelijk. Morgen ga ik verhuizen en dan heb ik een stukje tuin/terras waar ik zeker aan het fiets kan sleutelen. Je lijst wekt wel wat reacties op:
emmer, spons, borstel, zeep en ontvetter ;)
Duidelijk!
schroevendraaiers en inbussleutels
Geen probleem, die heb ik!
kettingpons
2 x kettingzweep
ja, kan ik zeker goed gebruiken. Ga ik aanschaffen.
Maar:
Boek
Daar heb ik al verschillende. Welk maat heb ik nodig? :-) Nee, serieus. Je bedoeld zeker een boek over fietstechniek. Kun je iets aanbevelen?

Marten is bescheiden en durft het eigenlijk niet te zeggen: hij heeft hierover zelf een heel mooi boek geschreven dat je bij zijn sleutelcursus voor de Wereldfietser zelfs nog gratis erbij krijgt (geloof ik). Alternatieven zijn het heel heldere boek van Eric Schuit, en wat ambitieuzer het dikke boek van Park Tools.
Wim

Willem Jongman schreef:Marten is bescheiden en durft het eigenlijk niet te zeggen: hij heeft hierover zelf een heel mooi boek geschreven dat je bij zijn sleutelcursus voor de Wereldfietser zelfs nog gratis erbij krijgt (geloof ik). Alternatieven zijn het heel heldere boek van Eric Schuit, en wat ambitieuzer het dikke boek van Park Tools.
Wim
[bescheiden]http://www.m-gineering.nl/boek.htm[/bescheiden] ;)

Nu wil ik nog even aanvullen, wat het tot nu toe geworden is. Na wat praktisch advies van Marten - handig als je sowieso in de buurt bent :-) – Daarvoor hier nogmaals bedankt, Marten! – heb ik nu eerst even alleen een nieuwe ketting erop gezet. Dat fietst al stukken beter.

Een nieuwe cassette heb ik besteld van een Duitse fietswinkel via eBay. Die had ook nog een passende naaf liggen en ik dacht 'je weet maar nooit'. Dat spul zie ik volgende week als ik naar een vriend in Duitsland ga.

Dit gaat de goede kant op. Tot nu toe is mijn directe investering iets van 25,-. Dat zijn dan 10 % van 'alles vervangen'. Prima, toch? Bedankt allemaal!
(En eind deze week komt mijn nieuwe vakantiefiets :-) )

Veel fietsplezier, op je oude en op je nieuwe fiets.
Wim

deze verkoper verzend niet naar nederland
in ieder geval staat er niet bij

Je hebt gelijk, Wendy1. Daarom laat ik het naar een vriend in Hamburg leveren, waar ik volgende week ben.
Maar meneer Sperling is heel aardig, als je hem vooraf vraagt, dan stuurt die het misschien ook naar Nederland.