Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nemen jullie boter/margarine voor op brood mee? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nemen jullie boter/margarine voor op brood mee?

Haike schreef:
Franke schreef:
Haike schreef:Waar blijft de koelbox die je op je naaf dynamo kan aansluiten??
Roep dit maar niet te hard, binnenkort hebben we allemaal een gekoelde tas aan het stuur hangen... 8)

(met klickfitsysteem)
Zal ik toch eerst een naafdynamo moeten aanschaffen,
Moet je wel een turbo versie van die dynamo aanschaffen en het niet erg vinden je het lepzlazerus te trappen. Dat koude bier kon wel eens snel opgaan ;)

Ik weet niet wat voor een markill jullie hebben, maar de mijne is van metaal met inderdaad een veer en haak kant, om de ook de metalen deksel te sluiten, en binnenin een plastic inleg bakje. Of het de naam "dubbelwandig" waardig is daarmee, weet ik niet. Lekken doet hij inderdaad niet, maar het ding vind ik snel heet worden, en weg is je boter. Ik heb hem ooit onderweg op de post gedaan naar huis.

@Marten jij laat toch ook lampen branden met een SON? dus waarom niet? En als ik dan me het leplazerus moet trappen (wat ik soms toch al doe) heb ik daarna wel een legale reden om een biertje te drinken. :D Een zelf gekoeld biertje door noeste vleit gekoeld smaakt vast heel bijzonder.....

Hallo allemaal

Ik gebruik de Markill boterdoos juist om Franse kaasjes te vervoeren. Ik heb meestal een stuk of 3 à 4 verschillende kaasjes in deze doos.
Geen boter, geef alleen maar geklieder. De boter die niet gaat scheiden bij hoge temperaturen (> 20 °C) zit vol met emulgatoren.
Met de kaasjes als beleg is boter ook niet nodig.
Olijfolie 's morgens op een stuk overgebleven stokbrood of de croissant. Thee erbij en deze jongen is kan er weer tegen (voor de eerste 2 uur).


Groeten.

Ger
Leon schreef:
Gijscyclette schreef:Praktische tips om de boter te bewaren?
Wat voor boter kan ik het beste nemen ? (Als het maar "gezond" is.)
Hoi,
Ik heb gemerkt dat duurdere merkhalvarines hogere temperaturen kunnen verdragen dan doosjes van 36 cent: je weet wel die soorten die van je mes afvallen.
Ik bewaar het in een waterdichte beker die weer in de drinkbeter gaat die ik onderin de keukentas bewaar. Onderweg probeer ik meestal te zorgen dat de tas bij parkeren niet in de zon staat. Je kunt ook de tas links dan wel rechts hangen afhankelijk van de reisrichting. Boven de ca. 24 à 27 graden middagtemperatuur begint echter ook voor mij het boterloze tijdperk.
Leon
Ik heb afgelopen week proefondervindelijk vastgesteld dat de "lekker op brood"-halvarine van AH bij temperaturen tot 33 graden nog goed blijft. Dat wil zeggen: we hadden 3 dagen van 30 graden en één van 33 °C. Het verraste me aangenaam dat de tegenwoordige halvarines zó stabiel zijn.
Nu nog iets aan die naam van dat spul doen, want of iets lekker is bepaal ik zelf wel :roll:
Leon

Hum..... en wat zit daar dan allemaal wel/niet in aan stabilisatoren en E-nummers dat dat lukt?

Haike schreef:Hum..... en wat zit daar dan allemaal wel/niet in aan stabilisatoren en E-nummers dat dat lukt?
Het staat op het pakje. Ik denk dat je je echt geen zorgen moet maken. Dit soort dingen van zulke merken worden van voor tot achter onderzocht voordat er iets van geproduceerd wordt, tijdens dat het geproduceerd wordt en daarna.
Leon

Wij houden onze boter, kaas, vleeswaren, yoghurt etc. door elke dag een pak 450 g diepvries spinazie in de supermarkt te kopen en dat als koelelement te gebruiken. Natuurlijk wel goed ingepakt in 2 lagen van die fruit-zakjes uit de supermarkt. Zo'n pak kost meestal rond de 35 eurocent en je doet er een hele fietsdag mee. We bewaren alles in zo'n geïsoleerd koel-stuurtasje.

Een stuurtasje met koelelement dat je op de dynamo aan kan sluiten lijkt ons veel handiger, maar zo gaat het ook!

liedje schreef:Wij houden onze boter, kaas, vleeswaren, yoghurt etc. door elke dag een pak 450 g diepvries spinazie in de supermarkt te kopen en dat als koelelement te gebruiken.
Leuk idee, maar elke avond spinazie eten, dat trek ik niet...

Olijfolie om in te bakken, en dan voor op brood vaak zaken die je kan smeren en/of geen/niet perse boter nodig hebben. Liefst ter plekke te kopen, en dan als het om vleeswaren/kaas gaat in hoeveelheden die snel op gaan. Daarnaast deels ook beleg mee te nemen van thuis, van die minipakjes nutella, blikjes leverpastei, en kleine jammetjes (Bon maman, Tiptree), die snel op gaan.

En natuurlijk altijd zorgen dat je deegwaren koopt waar al niets meer op hoeft: brioches met chocola, koffiebroodjes, etc. Lekker en goeie energie om op te fietsen!

Roef