door
whisky » ma 19 mei, 2008 12:38
Hoi!
Waarom die Fransen alle bagage voorop de fiets hadden is simpel. Vanwege dat sullige signaalboordje achterop hebben ze geen plek voor achtertassen
Ik zelf fiets ook breed met een ruime marge naar de kant van de weg en kijk weggebruikers direct aan. Bij afdalingen op slechte pistes rij ik nooit sneller dan 40kmh, anders kan ik niet meer op tijd regareren mocht er zich iets voordoen (hond, stenen, gruis, kind, zand etc). Maar als de weg goed is dan ga ik vol gas. Vlak voor de bocht flink afremmen en lekker door de bocht rollen. Maar meer dan 60 kmh fiets ik met bagage niet want 1 steentje op de verkeerde plek en ze kunnen je alleen nog aan je gebit identificeren...
In steden ben ik heel erg blij met mijn spiegeltje, dan heb ik net iets meer overzicht. In het drukke verkeer hou ik er rekening mee dat autorijders de breedte van mijn fiets verkeerd inschatten en rij dus iets conservatiever maar met een wat arrogante zelfverzekerde houding en probeer oog contact te houden en gebruik diverse handsignalen (ff wachten, kom maar, ik sla rechts af, bedankt! etc). Dus niet afwachtend maar participerend.
Hesjes en dat soort dingen gebruik ik niet. Ik heb wel rode Ortlieb tassen om iets meer op te vallen maar dat is het enige.
Fiets de wereld,
whisky