Additionally, paste this code immediately after the opening tag: RAM mount, stuurhouder voor je GPS - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

RAM mount, stuurhouder voor je GPS

Hallo,

Is het niet een enorm lange arm, ook de kortste dan.

Het lijkt me zo wat overdreven, of zie ik dat verkeerd.

http://www.softsolutions.be/GPS/Bikertech/bikertech.asp

Op zich vind ik dit mooiere oplossingen, maar deze zijn dubbel zo duur dus voor de houder en het stuk op het stuur in vergelijking met die amerikaanse.

Of is het ding uit Amerika ook echt zo goed.

Groeten,

Willem
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de voorgestelde oplossingen nogal groot en lomp vind om op een fietsstuur te plaatsen. Maar goed, ik hou dan ook niet van "uitstekende delen" op mijn fiets en ga daar soms misschien een beetje (te) ver in. De stelling dat de houder van Garmin snel kapot gaat onderschrijf ik niet. Na nu 2 jaar met deze houder te hebben gefietst over overwegend zeer slechte wegen is er nog niets kapot. De GPS zit er strak op en beweegt niet. En met een beetje aanpassen heb je de GPS in het verlengde van je stuurpen staan zodat je ook bij het staand klimmen niet met je knieeen er tegenaan komt. Lees ook dit eens:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... gps#p43233

Afbeelding
Zoals jij het hebt op de stuurpen, lukt bij mij niet, mijn stuurpen staat te steil, jammer genoeg.

Ik heb ook niet echte slechte ervaringen met de garmin oplossing, waar ik nu toch al een aantal fietsvakanties mee rondfiets. Misschien moet ik pas kijken naar wat anders als het echt kapot gaat.

Willem
Even een bespaartip, ik heb afgelopen week ook de houder bij Mountguys besteld.

Ze hebben nu wintersale met 10% extra korting. Hiervoor kan je de couponcode HOHOHO invullen.
Marco, dit bericht gaat over de houder bij een GPSMap 60 CX en dan dump je er toch geen bericht over de Etrex, die een heel ander type stuurhouder heeft, tussendoor..... of heb je het aanvangsbericht niet goed gelezen? :roll:

De couponcode Hohoho bleek ook nog geldig te zijn ook. Het scheelt 1.75euro en de houder is 1 euro goedkoper geworden, derhalve als zuinige Nederlander heb ik de verkoper Mountguys gevraagd onder straffe van annulering daar rekening mee te houden. ;-)
hohoho Dries.....niet zo grof! :evil: Beetje meer respect graag.
Ook voor de GPSMap 60 Cx zijn dit soort houders te krijgen. Ik geef aan dat er met een Garmin houder een goede oplossing te maken is....ook voor de 60 CX!

@Willem: klopt inderdaad dat deze oplossing alleen werkt met een vlakke stuurpen.
Ik ben huiverig voor GPS'en op een stuurmount.

Ik heb ooit een stuurmount gebruikt voor de Etrex Euro bij het mountainbiken, nadat ik daar positieve verhalen over had gehoord. Één groot drama. De GPS valt constant uit. Er valt echt niets mee te beginnen. Zelfs op asfalt valt dat kreng zomaar uit.

Voor navigatie heeft Garmin bij mij zeker geen streepje voor. Alleen voor evt. een enkele keer precies willen weten waar je bent zie ik het wellicht een nut hebben. Hoewel het ook wel z'n charme heeft om ineens in Tissemoumine aan te komen terwijl je eerst denkt dat het Tazzarine moet zijn :lol:...

Het enige nut voor mijn GPS in 2008 was het in het donker precies vinden van de paalkampeerplaats op 31 december :D.
Marco Meijerink schreef:hohoho Dries.....niet zo grof! :evil: Beetje meer respect graag.
OK, I'm so sorry, was me niet bewust van de hardheid van geschreven taal. Was niet de bedoeling.
Maar voor de GPSMap 60CX houder werkt de constructie niet zonder (extra) houder en die heb ik en kost een 13/14 euro.
Inmiddels een RAM Mount ontvangen uit de VS. Financiering wel iets dubieus. Bleek dat ze voor 10% korting een aparte code hadden, terwijl ik de code uit dit draadje, die slechts 5% korting gaf, heb gebruikt. Aanpassing op het moment dat het apparaat werd ver(shipped) werd omslachtig ter zijde gelegd. Trouwens wel gunstig zo'n aanschaf vanwege de gunstige Eurokoers t.o.v. de dollar.

De eerste ervaringen mat de RAM-mount zijn zeer postief. Je kunt hem in zeer veel standen stellen, zodat je altijd wel een gunstig plekje op het stuur kunt vinden.

Uitvallen? Mijn GPSMap 60CX kan ik er nauwelijks uitkrijgen. Het kunststof "omhulsel" is zo stug dat je de navigator er nauwelijks uit kan krijgen.

Nog tips, uitgezonderd heet stoken, om het materaal spoepeler te maken.
Dries,

Het is normaal (niet dubieus) dat de prijs niet veranderd wordt op het moment van verscheping: de koop heb je eerder gesloten, tegen de toen overeengekomen prijs. Het handige van internet is voor de verkoper dat jij als koper al op het knopje had gedrukt.

Robertjan
Ik heb de houder afgelopen weekend ook weer uitvoerig kunnen testen, ook op de slechtere wegen (kinderkopjes etc.) blijft de houder goed zijn werk doen. Als extra zekerheid heb ik wel het koord van de gps om mijn stuurtashouder (Vaude) gedaan en vervolgens de tas erop vastgeklikt.

Mocht de GPS alsnog uit de houder vallen, zorgt dit ervoor dat deze niet gelijk op de weg ligt :wink:
DriesBa schreef: De eerste ervaringen mat de RAM-mount zijn zeer postief. Je kunt hem in zeer veel standen stellen, zodat je altijd wel een gunstig plekje op het stuur kunt vinden.

Uitvallen? Mijn GPSMap 60CX kan ik er nauwelijks uitkrijgen. Het kunststof "omhulsel" is zo stug dat je de navigator er nauwelijks uit kan krijgen.

Mijn GPS is ook nog nooit eruit gevallen, toch borg ik hem ook altijd met het koordje om mijn stuur, al is het alleen maar zodat een dief hem dan niet gemakkelijk van je stuur kan grissen.
Eruit halen kan lastig zijn, je moet de juiste techniek ff onder de knie krijgen.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Pak je GPS met je ene hand en duw hem naar beneden, in het onderste deel van de houder. Vervolgens trek je met de duim van je andere hand het klemmetje waar de achterkant je GPS ingeklikt zit naar achteren, dat zou vrij gemakkelijk moeten gaan. Als je lukraak gaat trekken aan je GPS krijg je hem er inderdaad heel moeilijk uit!
liedje schreef:
DriesBa schreef: De eerste ervaringen mat de RAM-mount zijn zeer postief. Je kunt hem in zeer veel standen stellen, zodat je altijd wel een gunstig plekje op het stuur kunt vinden.

Mijn GPS is ook nog nooit eruit gevallen, toch borg ik hem ook altijd met het koordje om mijn stuur, al is het alleen maar zodat een dief hem dan niet gemakkelijk van je stuur kan grissen.
Eruit halen kan lastig zijn, je moet de juiste techniek ff onder de knie krijgen.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Pak je GPS met je ene hand en duw hem naar beneden, in het onderste deel van de houder. Vervolgens trek je met de duim van je andere hand het klemmetje waar de achterkant je GPS ingeklikt zit naar achteren, dat zou vrij gemakkelijk moeten gaan. Als je lukraak gaat trekken aan je GPS krijg je hem er inderdaad heel moeilijk uit!
Je wilt niet weten hoe voorzichtig deze knul met z'n GPS is; ik heb bijna de oorlog meegemaakt. Let wel: de supermarktoorlog. ;-)
Zoals jij het beschreef kreeg ik hem er niet uit, wel als ik de "glas"zijde tegen m'n borst druk en met de duim op het 'bochtje' aan het lipje(bovenaan) trek. Waarschijnlijk heb ik, na klachten over het eruitvallen, een allernieuwste versie ontvangen; je kunt zien dat het kunststof beugeltje 'keihard' 'gebakken' is.
Ik gebruik altijd het lusje/touwtje als losbreekkabeltje en wel zodanig dat de GPS niet tegen metaal aan kan stuiteren.

Trouwens m'n fiets is vanwege de zware bepakking weleens omgevallen met de GPS voorop de thriathlonbeugel. Voordat ik het stuur kon grijpen, toucheerde de GPS licht het wegdek.
Robertjan schreef:Dries,

Het is normaal (niet dubieus) dat de prijs niet veranderd wordt op het moment van verscheping: de koop heb je eerder gesloten, tegen de toen overeengekomen prijs. Het handige van internet is voor de verkoper dat jij als koper al op het knopje had gedrukt.

Robertjan
I'll understand.