Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fiets kopen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

nieuwe fiets kopen

de t-400 heeft verstelbare padden, ik ben daar niet gelukkig mee, dat is eigenlijk het enige; ik zie veel meer een excentrische as zitten.

hoe vaak moet je eigenlijk je pad aanpassen ? om de 2000km of zo ?
ik zou persoonlijk misschien voor een kettingspanner gaan, dan hoef je niet meer om te kijken, maar dat heeft meer weerstand en een kettingkast erover krijgen lukt dan ook niet meer;

vsf heeft wel nog een aantal modellen blijkbaar die met kettingspanner werken, althans in de winkel stond er nog eentje. (kan wel een oud model zijn); maar het frame van die t-400: werkelijk top

fillemon schreef:de t-400 heeft verstelbare padden, ik ben daar niet gelukkig mee, dat is eigenlijk het enige; ik zie veel meer een excentrische as zitten.

hoe vaak moet je eigenlijk je pad aanpassen ? om de 2000km of zo ?
ik zou persoonlijk misschien voor een kettingspanner gaan, dan hoef je niet meer om te kijken, maar dat heeft meer weerstand en een kettingkast erover krijgen lukt dan ook niet meer;

vsf heeft wel nog een aantal modellen blijkbaar die met kettingspanner werken, althans in de winkel stond er nog eentje. (kan wel een oud model zijn); maar het frame van die t-400: werkelijk top
Excenter assen moet je net zo vaak nastellen als de padjes, de rek op de ketting is (vrijwel) identiek en zonder kettingspanner blijf je dus nastellen. Overigens kan het dan juist een idee zijn om een Rohloff ketting te gebruiken, die (schijnen) minder snel te rekken. Ik heb er zelf sinds kort ook een en hij fietst bijzonder goed. Maar jah, de vorige ketting had er al iets van 10 tot 12.000km op zitten...
Dan fietst waarschijnlijk iedere nieuwe ketting een stuk sneller :)

Verstelbare padden of excentrische trapassen zijn beide goede oplossingen, met elke hun eigen voor en nadelen. Ik heb voor een excenter gekozen, maar misschien vooral omdat ik dat van de tandem gewoon was.
Wim