Het juist ontbreken van enige vakkennis ergert me mateloos bij sommigen. Ik begrijp natuurlijk dat men graag wil verkopen, maar keer op keer probeert men je fietsen aan te smeren die simpelweg te hoog zijn. Gewoon omdat men geen kleinere maten heeft staan. Ik ben er helaas nog al eens ingetrapt in het verleden. De afgelopen 14 jaar ben ik echter zeer tevreden geweest met een Union Goldrun 2000 Hybride. Helaas mankeert er nu zoveel aan, dat opknappen een duur geintje gaat worden. In iedergeval nieuwe wielen, ketting, cassette, spatborden, bagagedrager en banden. Bovendien lijkt de rechter Shifter naar de kloten. Het frame lijkt me echter nog goed. Wel zet het me tot nadenken of dit frame wel net zo goed is als bij een Koga. Nu lijkt me opknappen best wel leuk werk en ik hoef er geen haast mee te maken. Maar is het wijsheid om dit fietsje nog te gaan opknappen?Leon schreef:Je bent niet de enige hierin. Het is een van de bekende redenen waarom heel veel mensen zelf kennis van fietstechniek gaan opdoen en zelf gaan sleutelen.Demy schreef:Persoonlijk is mijn ervaring bij diverse fietsenmakers niet uiterst positief.
Groet,
Leon
De pest met 2ehands is dat ik gebonden ben aan kleine framematen. Maatje 48 of 50 cm kan het voor mij prima doen.
Is een City Liner (13 jaar oud) geschikt om op te bouwen als vakantiefiets?