Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fiets of niet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

nieuwe fiets of niet

Martin E. van Doornik schreef:.... verder het achterspatbord wettelijk wit :D geschilderd, ...
Dat was vroeger, in de vorige eeuw, tot halverwege het laatste decennium ervan, ooit verplicht ja.
Maar we zijn al bijna een heel decennium in de nieuwe eeuw Martin!
Leon

Hoi Thomas,
Heel simpel gezegd: een rohloff naaf koop je niet omdat het financieel aantrekkelijk is. Die koop je omdat het gebruik van de naaf je aanspreekt en je neemt daarbij de prijs voor lief. (Lees anders even het laatste of voorlaatste tijdschrift De Wereldfietser, daarin staat een artikel over de naaf).

Verhalen over lekkende olie kloppen natuurlijk maar naast de garantie die je op de naaf hebt en naast het feit dat het echt niet zo is dat je dan niet verder kun fietsen, is het niet zo dat de naaf in zijn algemeenheid lekt. Dat is echt onzin.

Algemene opmerking: natuurlijk is een forum zoals de wereldfietser een bron aan informatie maar daarin schuilt ook wel een "gevaar" (erg relatief natuurlijk :lol: ). Gebruikers die tevreden zijn hoor je jammer genoeg minder dan gebruikers die ontevreden zijn waardoor het soms moeilijk is een goed beeld te bepalen wat de daadwerkelijke situatie is.

Veel succes met je keuze.
(student met een rohloff-fiets.....wauw!)

is die wet niet en eeuwigheid geleden afgeschaft? in belgie zie je NERGENS witte spatborden:)

ik weet het het spreekt me ook aan, maar de prijs blijft duur, ookal besef ik dat hij het "waard" is

@ martin: staat er tegenwoordig een deore op of wat is de groep? mijne is uit 2000 of '99 denk ik
het enige wat ik overigens veraderd heb is het stuur de voordrager en het zadel naar een brooks. Ik heb er uitgerekend 120 "verloren" euri ingestoken (banden , zadelpen en stuur)
ik hem hem net gewogen en hij kwam LEEG op 20,5 kg, ik begin te begrijpen waarom die bergen zo ellendig waren
niettegenstaande denk ik hem te houden voor dagelijks gebruik als ik de nieuwe moest kopen, je laat hem toch iets makkelijker op straat staan :)
hij rijd overigens zalig, 50 de berg af met bagage en niet eens een hobbeltje:) best een goede fiets al bij al alleen wat zwaar, alu, geen 26 inch en smalle banden met vrij basic groep dus meer stadsfiets dan reisfiets

greets Thomas
Leon schreef:
Martin E. van Doornik schreef:.... verder het achterspatbord wettelijk wit :D geschilderd, ...
Dat was vroeger, in de vorige eeuw, tot halverwege het laatste decennium ervan, ooit verplicht ja.
Maar we zijn al bijna een heel decennium in de nieuwe eeuw Martin!
Leon
Ja, ja, Leon, dat weet ik al, maar ik blijf hardnekkig vasthouden aan het mooie witte achterspatbord. Ik ben n.l. doof en als fervent fietser wil ik goed zichtbaar blijven :!: Zo'n grijs spatbord met een zwart rubberen "vogelstaart" vind ik niet mooi. Dusss.... vanaf de rode achterreflector (en tijdens vakanties gaat het NL-bordje daarop) strak in het wit :!:
nee
Jeroen Kuijt schreef:hoi Thomas,
Een paar berichtjes terug las ik dat je niet van plan was magura's te kopen.
Toch wil ik je deze aanbieding die ik zojuist tegen kwam niet onthouden.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=9807
Veel plezier verder met het zoeken c.q. samenstellen van je fiets.
Het wordt steeds gekker,
Toen ik student ingenieur was (maar dan niet bio, maar scheikundig) ging ik op reis, zij het niet heel ver, met een fiets die minder waard was dan alleen de remmen die hier worden aangeraden. :shock: :lol:
Leon

heel mooi maar ik krijg de limited edition voor die prijs, de gewone voor iets van een 105 euro :)

wat is trouwens het verschil tussen de hs 33 en de hs 11?

groetjes, Thomas

HS 11: andere remgrepen (meer kunststof, iets minder remkracht, greep lengte niet instelbaar).
Prettige jaarwisseling allemaal,
Wim

Willem Jongman schreef:HS 11: andere remgrepen (meer kunststof, iets minder remkracht,
oude hs11 hadden grotere greepzuigers en daardoor iets meer ruimte tussen blokken en velg (als je met een constante hevelkracht meet krijg je dan minder 'remkracht', maar gek genoeg kreeg je het achterwiel net zo hoog als met 33's ;) ) maar dat is helaas al lang niet meer zo.

Grootste verschil nu is nog dat je bij hs 11 de blokslijtage met een inbussleutel moet bijregelen

Hoi Thomas,

Afgelopen zomer heb ik mijn koga traveller omgebouwd naar Magura HS33 en Rohloff, fietst echt geweldig! en heb dus al het originele LX spul over. 1600 km gebruikt. Het is nog niet verkocht en wellicht heb je er iets aan als je besluit je eigen fiets op te bouwen.

Het staat ook bij de rubriek te koop (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7080)


groeten,

Sjoerd

ik heb een offerte binnen van vittorio, vanherwerden heeft niet gereageerd... :?

het komt zelfs iets goedkoper uit dan ik gerekend had dus dat valt mee. als ik er aan begin start ik wel een bouw draadje