Fietsen in Kosovo is zo veilig als het maar kan. De gastvrijheid is er enorm en veelal zou je kunnen overnachten op iemands erf. 's avond nog gezellig slivovica drinken bij gastvrije mensen. De skipistes in Kosovo waren open van november tot en met pasen. Er ligt dan op 1800m nog sneeuw. Denk aan een landklimaat. Koude winters, hete zomers. Landmijnen liggen in gemarkeerde gebieden. Een verlaten veld met hoog gras zou ik niet betreden. Is het een bewerkte akker, kan het wel. Vraag het de lokale bevolking.
Mijdt grote wegen in Kosovo. Dodelijke ongelukken heb ik meer dan eens zien gebeuren. In halen gaat roekeloos. Inhalen, seinen met je lichten dat je tegenligger moet afremmen. Veelal rijden die ..... een mercedes met geblindeerde ramen.
Het is een pracht land. je kunt door het natuurgebied / bergen gaan ten oosten van Peja. Ook het gebied bij Strpce is prachig. Ik moet je wel zeggen ik houd van bergen.
remco
Mijdt grote wegen in Kosovo. Dodelijke ongelukken heb ik meer dan eens zien gebeuren. In halen gaat roekeloos. Inhalen, seinen met je lichten dat je tegenligger moet afremmen. Veelal rijden die ..... een mercedes met geblindeerde ramen.
Het is een pracht land. je kunt door het natuurgebied / bergen gaan ten oosten van Peja. Ook het gebied bij Strpce is prachig. Ik moet je wel zeggen ik houd van bergen.
remco