Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schakelen en remmen met een racebocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schakelen en remmen met een racebocht

Hans van den Berge schreef:Ik lees hier op deze site dat de Magura hs-66 bijna niet meer te krijgen is. Is er een ander Magura-alternatief voor racegrepen (plus buiscommandeurs)?
Naar mijn weten zijn er geen grote merken die iets anders als standaard remmen voor op een racebocht hebben. Er is een buitenbeentje dat is avid die maken een raceremhendel voor de mechanische bb5 en bb7 schijfrem maar daar moet dan ook weer een passen frame bij.
En dat ze er niet meer zijn, is dat omdat het niet deugde?
Nee hoor als het goed is zijn ze net zo goed als een hs33. Alleen waren een aantal mallen bij magura versleten en moest er weer geinvesteerd worden. Er is gekozen dit niet te doen door de lage vraag naar deze remmen :(
refro schreef:
Hans van den Berge schreef:Ik lees hier op deze site dat de Magura hs-66 bijna niet meer te krijgen is. Is er een ander Magura-alternatief voor racegrepen (plus buiscommandeurs)?
Naar mijn weten zijn er geen grote merken die iets anders als standaard remmen voor op een racebocht hebben. Er is een buitenbeentje dat is avid die maken een raceremhendel voor de mechanische bb5 en bb7 schijfrem maar daar moet dan ook weer een passen frame bij.
Er zijn mechanische schijfremmen met een aan normale raceremgrepen aangepaste overbrenging

En er zijn mechanisch bediende gevers om hydraulische remmen aan te sturen (Formula-Santana, Sticha?)

Een enkele keer zie je hs33 als crossgrepen gemonteerd met remkabels er aan gefabriekt die naar de racegrepen gaan

En dat ze er niet meer zijn, is dat omdat het niet deugde?
Nee hoor als het goed is zijn ze net zo goed als een hs33. Alleen waren een aantal mallen bij magura versleten en moest er weer geinvesteerd worden. Er is gekozen dit niet te doen door de lage vraag naar deze remmen :(
Magura deugt niet ;)

Maar de remmen zijn prima. Ik heb eenb tijdje terug toen ik nog geen set HS66 op de kop had getikt gecorrespondeerd met Magura, en ze zeiden inderdaad dat de mallen versleten waren en dat ze geen zin hadden erin te investeren. Ik heb toen nog gesuggereerd dat de investering zich veel sneller terug betaalt als je de prijs flink verhoogt (en gezien de ebay prijzen kan de markt dat wel hebben) maar dat was niet aan ze besteed. Er is dus wel een markt onstaan voor een dure aftermarket oplossing.
Wim
"Geplaatst: Ma 10 Dec, 2007 12:14 Onderwerp:
Bij www.velotraum.de zie ik de HS66 nog op de site staan. Ze zitten ook op de tandems die ze aanbieden. Dus er is een kans dat zij ze ook nog hebben. De site is op 2 december jl. nog aangepast."


als aanvulling op bovenstaaande (misschien is Velotraum geschrokken van de overweldigende vraag vanuit Wereldfietsers :) ):

Hydraulische Bremsanlage für den Rennlenker und Lenkerendschalthebel. Für Reise- und Alltagsfahrer das Optimum. Angesichts der starken Nachfrage und der limitierten Bestände nur noch in Verbindung mit einem Rahmen oder kompletten Rad erhältlich.

Datzelfde geldt ook voor enkele andere Duitse fietsfabrikanten, en gold een tijdje terug ook nog voor Santos. Ik denk dat bij zowat iedereen de voorraad nu wel bijna op is. Wat er nog is wordt gebruikt om speciale klanten over de brug te halen voor een dure fiets, schat ik, en voor speciale toepassingen als een tandem met racestuur. Kortom , er is een probleem, en dus is er een markt. Jammer dat Magura zelf dat nog niet ziet.
Wim