gezien de prijs bedoel je een compleet crankstel en niet de trapsas. Als het allebei hollowtech 2 is (externe lagers) is het extreem gesteld allebei pet voor een robuste vakantiefiets. Als je extra geld wil uitgeven zou ik voor een klassieke trapas en cranks gaan. Ja dat is zwaarder, minder stijf, minder cool blahblah maar de lagers gaan veel langer mee.HarryG schreef:Marten, dank, is me helemaal duidelijk. Relatief veel reserveonderdelen dus buiten "Magura-gebied". Ik hou het bij de gewone remmen denk ik, heb ik het de afgelopen 25 jaar ook mee gered.
Nu ik toch aan het vragen stellen ben: als optie op de Avaghon zijn o.a. ook leverbaar
- een xt trapas i.p.v. een lx. 85 euro. Zinvol? Veel langere levensduur?
de eerste boxen schakelden erg zwaar, nu schijnt dat te zijn opgelost. Als de kabels netjes recht uit de naaf komen gaat de standaard oplossing lang genoeg mee, wordt echter het extra dunne kabeltje scheef over de uittredepijpjes getrokken dan gaat het gauw stuk. Het vervangen van dit kabeltje is niet te vergelijken met het vervangen van een derailleurkabel.
- een externe schakelbox voor de Rohloff, 93 euro. Is me duidelijk dat dit handig is als de kabel breekt, maar kan me niet herinneren wanneer er bij mij voor het laatst een derailleurkabel gebroken is. Maakt het verder nog verschil met schakelen als je zo'n box hebt?
Als je heel handig bent neem je het kabeltje op reserve mee, heb je geen geduld dan investeer je in een easyset. De bewering dat je met een 10mm sleutel de naaf in een versnelling kan zetten is beperkt waar, dat zijn namelijk de zelfde handelingen als de naaf repareren