Inge schreef op 26 sep:
Inge schreef ook nog:
Mensen gaan naar een vreemd land en slapen niet hetzelfde als thuis. Misschien hebben ze wel een nachtmerrie. Komt door de Lariam natuurlijk *).
Volgens mij horen, zoals zo ontzettend veel andere verhalen, ook deze tot het soort Broodje Aap. Iedereen praat iedereen na en elkaar gek maken hoort tot een van de favoriete sporten. Misschien is dat hier ook het geval.
Maar ik wil graag mijn mening wijzigen in een betere, maar dan wel graag op basis van goede documentatie.
Tot nu toe wordt Lariam (of iets anders) aanbevolen door de medische wetenschap. Of het juist is kan ik niet beoordelen, maar van wie moet ik dan wel advies aannemen?
*) Als je mij toevallig tegen ben gekomen die dag heb je ook een flinke kans op een nachtmerrie. Ik bedoel maar.
Dit wist ik niet en ik schrik er van. Ik probeer op het internet te vinden of toeristen inderdaad de oorzaak zijn van het feit dat de parasieten steeds resistenter worden. Ik kan het echter niet vinden. Kan je mij een goede site geven want dan kan ik alsnog stoppen met die zooi. Ik slik niet voor de lol.Flip schrijft dat hij geen overbrenger van Malaria wil zijn en daarom medicijnen neemt. De muggen worden echter resistent voor "normale" malaria medicijnen omdat wij, de toeristen, de normale medicijnen gebruiken als profilaxe. Kan je dan beter overbrenger zijn voor iets waar betaalbare medicijnen voor zijn of de veroorzaker van resistentie zodat alleen wij nog maar medicijnen kunnen betalen en de lokale mensen gewoon dood gaan door gebrek aan betaalbare middelen?
Inge schreef ook nog:
Dit doet mij sterk denken aan wat ik altijd zeg tegen mensen die het eng vinden dat mensen, zoals ik, de wereld rond te fietsen: 'als 10% waar zou zijn van wat mensen zeggen van wat mij onderweg zou overkomen, dan zou ik al 10x dood zijn gegaan'.Geloof je 10% van alle horror verhalen over lariam dan schrik je je nog een hoedje.
Mensen gaan naar een vreemd land en slapen niet hetzelfde als thuis. Misschien hebben ze wel een nachtmerrie. Komt door de Lariam natuurlijk *).
Volgens mij horen, zoals zo ontzettend veel andere verhalen, ook deze tot het soort Broodje Aap. Iedereen praat iedereen na en elkaar gek maken hoort tot een van de favoriete sporten. Misschien is dat hier ook het geval.
Maar ik wil graag mijn mening wijzigen in een betere, maar dan wel graag op basis van goede documentatie.
Tot nu toe wordt Lariam (of iets anders) aanbevolen door de medische wetenschap. Of het juist is kan ik niet beoordelen, maar van wie moet ik dan wel advies aannemen?
*) Als je mij toevallig tegen ben gekomen die dag heb je ook een flinke kans op een nachtmerrie. Ik bedoel maar.