Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke slaapzak? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

welke slaapzak?

Schlauch schreef:Hallo,
Ik ben 183. De grens bij Marmot tussen regular en long ligt op 1.83 m. (lichaamslengte).
Kun je me zeggen welke ik zou moeten kiezen, als het om de lengte gaat ?
Jac
Gaat behoorlijk krap worden. Mocht je eventueel een shirtje mee in de slaapzak willen nemen( 's ochtends warm), dan is het fijn als er ietsje ruimte over is. Maar met die lengte raakt het dons in de knel.

Beter dus om een maatje groter te kiezen.

Schlauch schreef:
s0lar schreef:Ik zal je wat meer informatie geven. Qua gewicht en prestaties lijkt hij het beste op de Marmot Helium/Hydrogen, maar die kosten je iets meer en hebben die waterdichte coating niet.

Zelf ben ik net geen 1m80 en ik pas juist in een Regular.
Hallo,
Ik ben 183. De grens bij Marmot tussen regular en long ligt op 1.83 m. (lichaamslengte).
Kun je me zeggen welke ik zou moeten kiezen, als het om de lengte gaat ?
Jac
Als je het type bent dat netjes gaat liggen en slaapt dan kan de kleine wel. Als je maar een beetje lijkt op mij: de grote!
Ik zou overigens de volgende keer liefst een slaapzak zonder capuchon hebben. Mét een capuchon scoort een zak veel beter in de tests natuurlijk, maar ik gebruik het ding toch niet, en ongeveer een kwart van de dure donsvulling lijkt wel in die prop te zitten.
Leon

Ik zou net voor de regular gaan dan. Je hebt minder plek, ook in de breedte maar je bespaart een pak gewicht. Als je voor comfort gaat en ook nog een lakanzak zoekt te gebruiken, dan kun je best de large nemen. Dan kun je makkelijker draaien en keren in de slaapzak. Maar ik zou hoe dan ook eerst de slaapzak eens gaan passen, desnoods een ander model maar wel van het merk dat je gaat aanschaffen.

Vergeten erbij te vermelden, maar een oud-collega heeft de regular gepast met zijn 1m82. Hij beklemde het dons al. Met een cm-tje erbij zal dat niet anders zijn. Ook om precies pas te liggen zal de regular te klein zijn.

Uiteraard verschilt de regular per merk. Ik bedoelde vanzelfsprekend de regular van Marmot. Daar werd ook immers om gevraagd.