Ik heb 'n tijdje 'n ligfiets (26/26 wielen) gehad; Gebruikte 'm alleen voor woon-werk-verkeer. En ja, in 't stadsverkeer voelde ik me wel onzeker; Ziet die auto-bestuurder me wel? Een vrachtwagen die staat te lossen. Mensen die zo en zo niet uitkijken met oversteken. De bekende mierenhoop. Dus ik verkocht 'm na 'n jaartje weer...
En toch kom ik nu weer biji de ligfiets terug, omdat ik op de laatste lange tochten (op m'n rechtop-fiets) last had van vermoeide ellebogen en handen. A.g.v. 'n verkeerde werkhouding ook 'n zeurende schouder. Dat bij elkaar; Bij lange tochten op de rechtop fiets, raakt 't genieten op 't eind 'n 'beetje' op.
En ja, nu heb ik natuurlijk spijt dat ik de ligfiets heb verkocht. Want 't fietste heel comfortabel. Van de andere kant: Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Eens zien wat er nog meer op de markt te koop is.
Verder: Ik vind 't wel leuk om 'n overzichtje te maken van wereldfietsers per ligfiets.
Luddo, Eindgebruiker, Minko / De Tovenaar (ofwel The Wizard of Ozz - woordgrapje hoor... - ); ik ben zo vrij geweest om jullie website's ook in onderstaand rijtje te zetten.
Nederlandstalig:
- The Condor and the Snail Eindgebruiker: Mexico, Cuba, en meer M. Amerikaanse landen,
- Minko's Reisverslagen van fietsvakanties: Alpen, Engeland/Ierland, Scandinavie, ZW Verenigde Staten, enz.
- Wiecher: Ligfietsen in Australie, USA Coast to coast,
- Ligfietsen rond de Wereld,
- Frank Cornet: Van Haarlem naar Santiago de Compostella.
- Cycling in the mountains Luddo: VS, Spanje, Gr. Britannie, Frankrijk, enz.
Niet-Nederlandstalig:
- Tim Cope journeys: 14 Months on a bicycle across Russia, Siberia, Mongolia and China.
- Au detour du monde: Van Mongolie naar Frankrijk,
- 14degrees: Rob John Thomson: 12.000 km op de ligfiets, van Japan naar Londen.
En als jullie nog 'n ligfiets-wereldfietser-website weten; Laat horen!
Marco
En toch kom ik nu weer biji de ligfiets terug, omdat ik op de laatste lange tochten (op m'n rechtop-fiets) last had van vermoeide ellebogen en handen. A.g.v. 'n verkeerde werkhouding ook 'n zeurende schouder. Dat bij elkaar; Bij lange tochten op de rechtop fiets, raakt 't genieten op 't eind 'n 'beetje' op.
En ja, nu heb ik natuurlijk spijt dat ik de ligfiets heb verkocht. Want 't fietste heel comfortabel. Van de andere kant: Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Eens zien wat er nog meer op de markt te koop is.
Verder: Ik vind 't wel leuk om 'n overzichtje te maken van wereldfietsers per ligfiets.
Luddo, Eindgebruiker, Minko / De Tovenaar (ofwel The Wizard of Ozz - woordgrapje hoor... - ); ik ben zo vrij geweest om jullie website's ook in onderstaand rijtje te zetten.
Nederlandstalig:
- The Condor and the Snail Eindgebruiker: Mexico, Cuba, en meer M. Amerikaanse landen,
- Minko's Reisverslagen van fietsvakanties: Alpen, Engeland/Ierland, Scandinavie, ZW Verenigde Staten, enz.
- Wiecher: Ligfietsen in Australie, USA Coast to coast,
- Ligfietsen rond de Wereld,
- Frank Cornet: Van Haarlem naar Santiago de Compostella.
- Cycling in the mountains Luddo: VS, Spanje, Gr. Britannie, Frankrijk, enz.
Niet-Nederlandstalig:
- Tim Cope journeys: 14 Months on a bicycle across Russia, Siberia, Mongolia and China.
- Au detour du monde: Van Mongolie naar Frankrijk,
- 14degrees: Rob John Thomson: 12.000 km op de ligfiets, van Japan naar Londen.
En als jullie nog 'n ligfiets-wereldfietser-website weten; Laat horen!
Marco