Met nubuk is niks mis natuurlijk maar is volgens mij voor een wandelschoen minder geschikt. Nubuk is een relatief zacht leer, slaat sneller door bij regen en raakt sneller beschadigd. Dus voor wandelen door ruig terrein niet optimaal. Wel prima geschikt natuurlijk voor een korte wandeling.Schlauch schreef: Nubuk dat is toch gewoon leder, een natuurlijk ademend materiaal, lijkt me niks mis mee
Wat Goretex betreft krijg ik altijd onwijze zweetvoeten in die schoenen, een probleem dat ik zonder Goretex niet heb. Maar misschien ligt dat wel aan mij hoor
Ik fiets in de zomer daarom het liefst met sandalen met op de wat koudere dagen sokken en als het nog kouder of vochtiger wordt met wandelschoenen. De vibram zool is flink stug.
Wat betreft de MT50 heb ik het gevoel dat deze net teveel een compromis schoen is en daardoor een beetje niet echt luchtig en een beetje niet waterdicht is.
Dus: of een luchtige schoen voor zonnig weer (waarom dan geen sandalen) of een schoen die niet waterdicht is bij regen (waarom dan geen wandel schoenen?)
Een luchtige en waterdichte schoen bestaat helaas (nog) niet maar misschien zijn MT90 samen met overschoenen wel een goed idee als je meer fietst en (licht) wandeld? Die overschoenen nemen geen plek in.
Fiets de wereld (op duitse lompe stiefel en stinkende Teva's),
Whisky