Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie gaat er mee naar Engeland varen in juni? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wie gaat er mee naar Engeland varen in juni?

Hoi Marianne & anderen,

Ben zelf ook van plan om het eerste stuk met de trein te doen van Hengelo (ov) of Enschede. Ik heb de middag vrij genomen en ben van plan om rond 13:30 de Intercity naar Rotterdam/Delft/Maasluis te nemen. Afhankelijk van het verloop op de dag zelf sluit ik dan 16:30 aan in Delft of stap ik in Rotterdam uit en ga rechtstreeks naar de Terminal. Als je het gezellig vind kunnen we samen reizen.

Wouter

FF een praktische vragen:
- 'Nemen jullie geld mee of pinnen jullie aan de overzijde ??'
- Heeft iemand de route al ergens in .gpx (voor GPS) ?

Als je Britse ponden wilt, kun je beter aan de overzijde pinnen.

Hoi Marianne en Wouter,

Als jullie in Rotterdam Centraal uitstappen en op eigen gelegenheid naar Spijkenisse rijden sluit ik daar aan en kunnen we via de Brielse Meer route naar de Ferry fietsen (totaal ongeveer 35 km) Dat is een leuke toeristische route over vrijliggende fietspaden en het scheelt je weer een keer overstappen met de trein.

Om in Spijkenisse te komen rijd je het gemakkelijkste via de Maastunnel en Rotterdam Zuid. Ik denk dat er bij het station wel bordjes staan richting Rhoon en/of Hoogvliet. Anders ga je richting Euromast, die staat een paar honderd meter van de ingang van de tunnel af. Stom, maar ik kom vrijwel dagelijks in het centrum van Rotterdam via de Maastunnel maar ik zou niet precies weten wat voor bordjes daar staan omdat je daar niet op let als je er goed bekend bent. Maar als je wilt weten wat voor bordjes er staan wil ik wel even gaan kijken bij het station en zal ik een route maken.

Bij de Maastunnel moet je niet schrikken van de hoge roltrap. Er is ook een lift die bediend wordt door de tunnelwachters ter plekke, je moet dat alleen even vragen. Eenmaal uit de tunnel op Rotterdam Zuid volg je de bordjes Rhoon en/of Hoogvliet. Je rijdt de stad uit evenwijdig aan de Metro en passeert Rhoon, daarna Portugaal en komt in Hoogvliet. Hier gaan jullie richting Spijkenisse. Aan de andere kant van de brug kan ik jullie opwachten en kunnen we samen verder rijden.

Uiteraard geldt dit aanbod ook voor andere fietsers die via Rotterdam komen.

Groetjes Ronald

Dank je! Heb vanochtend met m'n neus gekeken......

En hier alvast een link om te kijken wat het weer gaat doen...(excuus voor de reclame)

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... rwachting/
Hoi Ronald,

Lijkt me een prima plan. Er zijn 2 rechtstreekse verbindingen om 13:36 en 14:06 die respectievelijk 15:57 en 16:27 in Rotterdam aankomen. Dan kan ik / kunnen we een half uur later in Spijkernisse zijn en dan hebben we nog min 2.5 uur voor die 34km. Ik wil proberen de eerste verbinding te nemen maar laat dat ook een beetje afhangen van of bijv. Marianne nog aansluit of andere mensen vanuit de verre binnenlanden.

Wouter

P.S. De tunnel en de liften zijn mij bekend, altijd erg koud in de zomer.

P.s. http://www2.wetter3.de/pulldown_3.html voor een weerkaart zonder reclame :wink:

vertrek vrijdagavond vanuit Europoort/Rotterdam:

Trein: als je met de trein naar Rotterdam/Maassluis gaat: je mag na 16.30 niet meer in de trein; de schema's van Wouter zien er wat dat betreft prima uit.
Metro Rotterdam: na 19.00 uur mogen fietsen mee in de metro, voor ons geen optie dus.

Nog info voor de incheck a.s. vrijdag:
-je kan op eigen gelegenheid naar de terminal, daar inchecken en zelf al aan boord
-adres Luxemburgweg 2, Europoort/Rotterdam
-route: vanaf Maassluis, met de pont naar Rozenburg, Rozenburg door, Calandbrug oversteken, langs de Europaweg en de Elbeweg naar P&O Ferries.
-checkin opent 15.00 uur
-aan boord vanaf 17.00 uur
-uiterste checkin 19.30 uur
-aankomst 08.00 uur
-houd je reserveringsnummer bij de hand
-plus paspoort!
-bij de terminal is een wachtruimte plus koffieautomaat
-helaas heeft Judith moeten afzeggen
-ook Gregor heeft afgezegd, maar in zijn plaats gaat nu Blanche.

De deelnemerslijst is definitief:
Ronald
Roald
Yvette
Marianne
Wouter
Jim
Vincent
Rutger
James
Gjalt
John
Roel
René
Karlijne
Blanche
Lily
Nel
Harm
Willem
Gijs

Beste Engeland vaarders & fietsers, veel mooi weer en mooie ervaringen toegewenst!

Mocht ik in de toekomst eens mee willen doen aan zo'n reis naar Engeland waar moet ik dan qua budget (per dag) rekening mee houden voor camping en eten? Wordt er op zo'n trip veel zelf gekookt? of wordt er buitenstent gegeten? :-)

http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?id=3954

Weerbericht voor York.
:D

Tot vrijdag allemaal - hopelijk ben ik dan van mijn verkoudheid af!
Pathfinder_II schreef:Hoi Ronald,Kom om 3 uur in Amersfoort mee.

Lijkt me een prima plan. Er zijn 2 rechtstreekse verbindingen om 13:36 en 14:06 die respectievelijk 15:57 en 16:27 in Rotterdam aankomen. Dan kan ik / kunnen we een half uur later in Spijkernisse zijn en dan hebben we nog min 2.5 uur voor die 34km. Ik wil proberen de eerste verbinding te nemen maar laat dat ook een beetje afhangen van of bijv. Marianne nog aansluit of andere mensen vanuit de verre binnenlanden.

Wouter

P.S. De tunnel en de liften zijn mij bekend, altijd erg koud in de zomer.

P.s. http://www2.wetter3.de/pulldown_3.html voor een weerkaart zonder reclame :wink:

Heeft er iemand al bericht uit Engeland gehad?

Van de regen in de pub!!!
Gezellig, zwaar, nat, en vandaag met bijna de hele groep de trein genomen naar New Castle waar we in een backpackersinn zitten. Enkele die-hards kunnen er geen genoeg van krijgen en fietsen de tocht uit!

Groetjes,

Lily, Yvette, Blanche, Marianne en de rest (van het zooitje ongeregeld)

We zijn wel een beetje teleurgesteld dat nog niemand heeft gereageerd op onze update uit het druilerige Engeland.

Volgens de laatste berichten zijn ook de laatste die-hards op de trein gesprongen. Ondanks het slechte weer vermaken wij ons best op onze 10-persoons kamer met duif.

Ga dan ook niet in GB fietsen daar regent t toch altijd?!??

Hier is het trouwens best lekker weer! Lekker gefietst afgelopen week!

En hebben jullie al flink ruzie gehad in de groep?
James, wordt je Brookz zadel niet te nat?
Blanche, je fietst toch wel harder dan die kerels he?!
wie is het snelste?
Kom op! Ik wil wel wat sensatie horen!

Nog veel plezier en drink heel veel bier!

Groet Marieke

------------------------------
Marieke schreef 12 boeken: o.a. Vrouw aan de fietsketting, Het Balhoofd en t leren kruis en Leer onder de billen Ze is eigenaar van de fietswinkel De Kettingzweep op de Amsterdamse wallen. En oh zo succesvol!

Mijn ouders zitten in precies de zelfde periode op de fiets langs de Moezel.
Overwegend zomerweer, goed eten, lekkere taarten, betaalbare luxe campings, wat wil een fietser nog meer.

Hopelijk hebben de Engeland fietsers de laatste dagen mooi weer.

Succes, John.

"Marieke schreef 12 boeken: o.a. Vrouw aan de fietsketting, Het Balhoofd en t leren kruis en Leer onder de billen
Ze is eigenaar van de fietswinkel De Kettingzweep op de Amsterdamse wallen. En oh zo succesvol!"

Marieke,

Gaat de opbrengst van jouw boeken en die winkel op de wallen ook naar Goede doelen? Heb je zelf Goede doelen bedacht, of laat jij dat over aan mensen die reageren? Moet toch een geweldige kick zijn voor je eigen ego: "Ik ga even wat rondjes fietsen langs mensen die zo bulken van het geld dat ze schuldgevoelens hebben (als het even niet meezit neem ik de trein of ik laat me brengen met de auto) voor een 'goed doel'." "Welk doel?" "Nou ja, roep u maar!" Werkt prima, want je krijgt ego-strelende reacties: "Je hebt mijn leven een geheel nieuwe wending gegeven." Voor jouw gevoel scoor je dan nog beter dan Bagwan in zijn gouden tijd.
Gelukkig zijn er ook wereldfietsers die onderweg geconfronteerd worden hebben met mensen in nood en zichzelf voornemen: "Specifiek voor deze mensen die ik persoonlijk ontmoet heb op die plaats met dat probleem wil ik wat doen."

We zijn weer allemaal heelhuids thuis! Geniet mee met het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=4PzfPadCbBw

jim

Afbeelding
De Wereldfietsers tijdens de buitenlandtocht Engeland 2007 (alleen Lily, Ronald en Roald staan er niet op): Rutger, Wouter, Willem, Roel, Harm, John, Marianne, Jim, Gjalt, Vincent, Karlijne, Gijs, René, Blanche, Yvette, Nel, James

Afbeelding
Klim in Yorkshire Dales

Afbeelding
Roel in Yorkshire Dales

Afbeelding
Yorkshire Dales

Afbeelding
Roman Road in Yorkshire Dales

Afbeelding
Roman Road in Yorkshire Dales

Afbeelding
Viaduct in Yorkshire Dales

Afbeelding
Hardknott Pass: 30%

Afbeelding
Hardknott Pass: de top in de wolken

Afbeelding
Hardknott Pass: afdaling

Bekijk ook de filmpjes (zie vorig bericht) !!!

Mooie foto's! Nooit geweten dat GB zo mooi kon zijn!

Net thuis van het terugfietsen van IJmuiden naar Zoetermeer....en nu al mooie foto's op de site. Dank je Jim!

Vandaag met een hele groep richting het Zuiden terug naar huis gefietst. Ondanks het dansen van gisterenavond op de boot tot drie uur s'nachts!
Onderweg nog twee leden geworven. :D

Ondanks de regen, heb ik enorm genoten! Alle Engeland-gangers bedankt!!
En hopelijk tot snel!!!

Blanche