Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Polarisatiefilter voor 24mm lens. Goed idee? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Polarisatiefilter voor 24mm lens. Goed idee?

Michael W schreef:
whisky schreef:Ik vind zo een filter dus wel een ontzettend mooi product :wink: En het hoort net als een GPS, camera etc bij de fietsuitrusting (in ieder geval bij mij).
Michael W schreef: Ik volg veel over techniek ook niet omdat mijn interesse daar niet ligt.
Ik heb wél interesse in fotografie, maar fietsen en fotografie zijn compleet los van elkaar te zien, en kunnen met elkaar verbonden worden maar ze zijn het niet van origine. Als jij een vraag stelt over een fotostatiefje wat je op je fietsstuur kan plaatsen, zodat je al fietsent kan filmen/fotograferen verbind je het en wordt het hier relevant. Ga je het hebben over filters lenzen, body's ben je alleen puur met fotograferen bezig en niet met fietsen.

En natuurlijk is het mooi om te zien of indringend wie wat waar heeft gefotografeerd. Maar er zijn ook fotografen die vliegen ergens naar toe en maken dan daar ter plaatse hun foto's. Om vervolgens die te laten zien aan de wereld. Dan kan je net zo goed gaan beweren dat Vliegen en fotograferen bij elkaar horen. Zo lust ik er nog wel een.

Michael W schreef:
Haike schreef:Het is dus geen wezenlijk deel van je fietsuitrusting zoals een pomp dat wel is.
Ik ga dan toch liever zonder pomp op pad dan zonder camera! :wink:
Dan wens ik jou geen lekke banden toe. :wink: Maar dat betekent ook dat je in dat geval niet door kan fietsen naar de winkel; je foto's op CD te kunnen laten zetten omdat het geheugen van je Camara vol is! :D

harry-fietsenaar schreef:
Haike schreef: alle hier genoemde ins en outs kunnen beoefend worden zonder fiets, dus ik zie nog steeds geen verband.
Veel mensen die deze site bezoeken fietsen niet alleen, ze gebruiken de fiets om te reizen. En ondanks dat ik geen begaafd fotograaf ben zie ik wel dat fotograferen en reizen onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Geen probleem dus wat mij betreft.
Ja maar dat is ook niet hetzelfde; reizen en indrukken opdoen, dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vervolgens wil de reiziger die indruk delen met de rest van de wereld (of alleen het thuisfront) en maakt een foto, van wat hij waarneemt. Maar hoe je reist en wanneer je reist en met welk middel je reist, fiets trein vliegtuig zit niet aan fotograferen gekoppeld. Net zo goed als schrijven, (ik vind jouw verhalen trouwens klasse!) ook dat is niet gebonden, aan de manier waarop je je eventueel verplaatst of reist. Vele (goede) verhalen zijn ook gewoon thuis aan de tafel ontstaan en hebben daarna hun weg naar de drukker gevonden.

Haike schreef:Dan wens ik jou geen lekke banden toe. :wink: Maar dat betekent ook dat je in dat geval niet door kan fietsen naar de winkel; je foto's op CD te kunnen laten zetten omdat het geheugen van je Camara vol is! :D
Waarmee ik maar wil zeggen dat beide belangrijk zijn om mee te nemen. En als er dan een vraag komt over welke pomp, welke banden of over een polarisatiefilter (om onderweg betere foto's te kunnen maken) dan vind ik dat toch nog wel een passende vraag.

Michael W schreef:
Haike schreef:Dan wens ik jou geen lekke banden toe. :wink: Maar dat betekent ook dat je in dat geval niet door kan fietsen naar de winkel; je foto's op CD te kunnen laten zetten omdat het geheugen van je Camera vol is! :D
Waarmee ik maar wil zeggen dat beide belangrijk zijn om mee te nemen. En als er dan een vraag komt over welke pomp, welke banden of over een polarisatiefilter (om onderweg betere foto's te kunnen maken) dan vind ik dat toch nog wel een passende vraag.
Nee het voorbeeld van de pomp geeft aan dat jij wezenlijk niks meer kunt als je lek komt te staan, in the midle of nowwhere. Dat wens ik niemand toe met 45? en volle zon op je kop zonder schaduw. Zonder filter kan je nog steeds fotograferen, en zonder Camera kun je nog steeds fietsen. Verder zijn Camera's heel leuk, en is fotograferen ook heel leuk. Fietsen en fotograferen zijn geheel zelfstandige dicipine's en hoeven helemaal niks met elkaar te maken te hebben. :wink:
Beste Haike,

Er zijn gorfweg 5 manieren om reizen vast te leggen:
* Niet...
* In je geheugen (gaat niet zo makkelijk met mijn ADHD).
* Bewegend beeld (video).
* Tekst (schrijven).
* Stilstaand beeld.

Aangezien vrijwel iedereen zonder uitzondering voor (één van de) laatste 3 mogelijkheden, stel ik voor dat het wel degelijk bij (fiets)reizen hoort, en je stopt met muggenziften (sorry dat ik dit kort-door-de-bocht verwoord).

Tekst is immers ingeburgerd. Er zijn zelfs mensen die hun geld ermee verdienen met het opschrijven met hun bevindingen over het (fiets)reizen!

Bewegend beeld (video) is nog niet ingeburgerd helemaal ingeburgerd, en op dit moment is mij dan ook niemand bekend die er zijn/haar brood mee verdiend. Maar ik wil niemand op ideeën brengen.

Stilstaand beeld is bij-de-weg (nieuwe coalitie wil beter Nederlands: bij deze!) ook volledig ingeburgerd. Ook hierin zijn zelfs mensen die hun geld verdienen met reisfotografie (zie o.a. Menno Boermans, en "ons eigen" Marco Meijerink)!

Ik vind dan ook dat als er "amateurfotografen" zijn met een wat technische vraag, dit beantwoord moet kunnen worden op het forum.

Bovendien vind ik ook dat leden van De Wereldfietser vragen aan andere leden moeten kunnen stellen via de website van de vereniging. Een PB zou weliswaar kunnen, maar dan is de vraag of de ontvanger er ook het bevredigende antwoord op weet te geven. Via het forum is de kans groter dat er iemand bij zit die een bevredigend antwoord te geven weet.

Sorry voor het eerst kort-door-de-bocht-antwoord, maar ik hoop dat ik het alsnog voldoende onderbouwd heb.
Robertjan schreef:Beste Haike,

Er zijn gorfweg 5 manieren om reizen vast te leggen:
* Niet...
* In je geheugen (gaat niet zo makkelijk met mijn ADHD).
* Bewegend beeld (video).
* Tekst (schrijven).
* Stilstaand beeld.

Aangezien vrijwel iedereen zonder uitzondering voor (één van de) laatste 3 mogelijkheden, stel ik voor dat het wel degelijk bij (fiets)reizen hoort, en je stopt met muggenziften (sorry dat ik dit kort-door-de-bocht verwoord).

Tekst is immers ingeburgerd. Er zijn zelfs mensen die hun geld ermee verdienen met het opschrijven met hun bevindingen over het (fiets)reizen!
Wat jij muggenziften noemt, noem ik dingen helder kunnen scheiden. Besef jij dat jezelf ook al onderscheid maakt? Ik geloof het niet, maar je doet het toch. Jij maakt ook al onderscheid in fietsen en reizen. Je schrijft eerst het woord "fiets" tussen haakjes, en dan het woord reizen. Je kunt dus reizen per fiets of per vliegtuig boot, of auto, of weet ik veel. Fietsen en reizen horen dus niet per definitie bij elkaar, doch kan (indien gewenst) samen gaan. Fietsen en fotograferen idem, de rest heb ik allemaal al geschreven, lees maar na. Als je dat niet kan lezen en je hebt niet in de gaten wat je zelf schrijft, ga dan niet met termen als muggenziften om je heen smijten want dat raakt kant nog wal. De vraag van Whisky was een puur technische en ik hoop dat hij hem naar tevredenheid beantwoord krijgt, maar het had niks met fietsen te maken.
Sex heeft ook niks met fietsen te maken, maar er zullen heus wel fietsers zijn die van wanten weten. Zo kan ik alles wel aan elkaar vast gaan associëren.

En nu hou ik er over op.

Er is hier ook al eens een topic over seks geweest... :lol:

En laten we er nu over ophouden, waar maak je je druk om? En nee, hier hoef ik geen antwoord meer op. Het houdt nu gewoon op. Klaar, basta, finito.

Ellen (fanatieke fotografe)