Die uitspraak staat bij mij op de site, en is gebaseerd op:Haike schreef:Dat lijkt me een tamelijk ongenunanceerde indicatie, want je hebt remblokjes en remblokjes; harde, en zachte, om maar eens wat te noemen. En ik denk dat het soort rem waar ze opzitten ook nog wel eens een factor is die mee kan spelen. En volgens mij slijt een remblokje alleen maar als je rijdt en moet remmen. Dus het terein waarin je rijdt, zal meer bepalend zijn lijkt me. Als je in de stad rijdt zul meer geconfronteerd worden met het fenomeen remmen en optrekken dan wanneer je een lange rit door een vlakke polder maakt. Dus het terrein en het aantal km's wat daarin gemaakt is zullen denk ik een beter beeld geven over de levensduur van een blokje, en velg.Roald schreef:Andere indicatie die ik tegenkwam is dat een velg circa 4 setjes remblokken meegaan...
Echter dat lijkt mij een nogal grove indicatie...
- Harde blokjes (shimano)
- V-brakes
- Eenvoudige dubbelwandige niet-lichte velg. (Airline, xplorer, ed)
En volgens mij maakt voor de remwand slijtage het weinig uit, in welk terrein je fietst. Hangt af hoeveel je remt.
Marco