Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overzicht tent, slaapzak, slaapmat - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Overzicht tent, slaapzak, slaapmat

Met mijn lichaamslengte zoek ik dus een tent dat ruim voldoende lengte en hoogte heeft als lig- en leefruimte.
Ik ben 192 cm lang en ik slaap best regelmatig behoorlijk gestrekt, dat ik niet tegen de tentdoek aan trap/duw tijdens het slapen.

Daarnaast een tent dat geschikt is voor laten we zeggen maximaal 3 seizoenen behalve de winter dus, dat de tent dus niet teveel warmte vast houdt cq. niet voldoende ademt en/of genoeg luchtcirculatie heeft.

Zie tenten voorbij komen met 130 cm breedte, noem ik niet bepaald een tweepersoonstent? :shock:
Tipi, zoals de tovenaar die heeft en ikzelf inmiddels ook. Reken maar op 30 cm extra als je jezelf uitstrekt wil je geschikte tent zoeken/vinden. De Denig Schorpioen wordt niet meer gemaakt maar die was met de tunnel voor mij ook voldoende lang.

1 nadeel wel van de tipi is de stok in het midden, maar dat speelt meer als je met zijn tweeën bent.
_Peter_ schreef:
za 22 nov, 2025 22:45
Tipi, zoals de tovenaar die heeft en ikzelf inmiddels ook.
Jullie beide hebben dan de Luxe Outdoor tipi?
Afbeelding
Heeft wel veel mogelijkheden qua samenstellen.
Afbeelding
_Peter_ schreef:
za 22 nov, 2025 22:45
1 nadeel wel van de tipi is de stok in het midden, maar dat speelt meer als je met zijn tweeën bent.
De stok in het midden heeft Exped iets anders op bedacht zie ik.
Het is nog een heuse partytent ook! :shock: :D

Deze Orion tenten zijn wel interessant geworden voor mij, tipi model, geen stok in het midden, wel een fijne binnententhoogte en de tent kan ook zelfstandig staan.

De Cinder Cone, is 2x zo groot en zelfs 2x lichter dan de Exped, best bizar. Ook met binnentent uiteraard.
Wat de belangrijke verschillen zijn, heb ik nog niet goed bekeken. De twijfel of het wel een tent is om in te slapen?
De F6a inderdaad en dan met een uitschuifbaar statief wat toch iets minder kwetsbaar is als de losse stokken (en ook minder ruimte inneemt)
Die Orion had ik nog niet gezien maar zou gezien de prijs ook afvallen, nog even afgezien van de geringe hoogte in de tipi kan je bijna staan. Het is overigens een geodeet en geen tipi wel fijn dat de tent vrijstaand is.