Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weggooi maatschappij - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Weggooi maatschappij

Ik meld met regelmaat zwerfafval bij een gemeente waar ik doorheen fiets. In de ene gemeente springen ze gelijk op de wagen en halen ze de rommel op. In andere gemeenten ligt de zooi er weken later nog.
De gemeente Utrechtse Heuvelrug spant de kroon. Die laten alles liefst liggen. Gedumpt asbest of drugsafval maakt ze geen fluit uit. Laat maar liggen
HenkS schreef:
do 14 jul, 2022 14:27
Ik meld met regelmaat zwerfafval bij een gemeente waar ik doorheen fiets. In de ene gemeente springen ze gelijk op de wagen en halen ze de rommel op. In andere gemeenten ligt de zooi er weken later nog.
De gemeente Utrechtse Heuvelrug spant de kroon. Die laten alles liefst liggen. Gedumpt asbest of drugsafval maakt ze geen fluit uit. Laat maar liggen
De gemeente heeft een Whatsapp voor meldingen.
Syrië de letterlijke tekst van je bericht zowel via de Whatsapp als in een briefje aan de gemeenteraad (ingekomen stuk)
Moet je eens opletten hoe snel dat werkt.
Poppink schreef:
do 14 jul, 2022 22:40
Syrië de letterlijke tekst van je bericht […]
:?:

Carl
Carl schreef:
do 14 jul, 2022 23:38
Poppink schreef:
do 14 jul, 2022 22:40
Syrië de letterlijke tekst van je bericht […]
:?:

Carl
Stuur, denk ik.
Ik heb van mijn gemeente ook een Whatsapp nummer op zak.
Stuur, inderdaad stuur.
De tekstcorrectie is bij tijd en wijle wat stuurs.
Ik heb de BuitenBeter app, waarmee je foto, locatie en situatie direct kan doorsturen. De app ziet waar je bent en stuurt de melding naar d juiste gemeente. Hier werkt het, maar het duurt altijd wel een paar dagen voordat het echt is opgelost. (Melding lezen, ambtenaar sturen om te kijken, terugrapporteren, buitendienst aansturen om het op te lossen, soms daar tussen nog ambtenaar om te kijken of de ‘dader’ te traceren is.
https://www.buitenbeter.nl/
In de gemeente Den Bosch gebruiken we die BuitenBeter app ook. Na een melding is de rommel meestal binnen een, soms twee dagen verholpen. Verder zie ik hier in de wijk regelmatig bewoners over de weg lopen met afvalzakken. Zelf ruim ik ook dingen op als er een afvalbak in de buurt staat. Ik blijf het toch melden, omdat we in de huidige vlagopdekopmaatschappij er een handje van hebben om over de medemens en vooral de overheid te klagen. Nou, het kan ook goed gaan.
Ik ben ook van het oprapen en in een afvalbak deponeren. Vroeger was het ook meenemen naar his, maar daar ben ik mee opgehouden sinds we per lediging van de containers (PMD en GFT), en per keer dat we de ondergrondse afvalconainer (rest) openen, moeten betalen.
Je hebt hier wel de mogelijkheid je aan te melden als straatopruimer, dan krijg je speciale afvalzakken en een grijper, en beloof je ‘jouw’ wijk / straat te ontdoen van zwerfaval, zonder dat je betaalt voor het afvvoeren van die speciale zakken.
https://www.heusden.nl/inwoners/afval/zap-er/
Polling schreef:
vr 15 jul, 2022 11:01
Ik ben ook van het oprapen en in een afvalbak deponeren.
Geen beginnen aan. Dan kom ik wijk niet eens uit.
in de zomer als het groen hoog is ziet het er allemaal fraai uit, maar in de winter zie je dat overal rotzooi ligt. Als de gemeente gemaaid heeft zijn het allemaal kleine stukjes.
Daar is wel beginnen aan, als een aantal mensen met enige regelmaat de helft wegneemt bestaat de kans dat zo’n plek schoner wordt.

We maken soms een rondje in de buurt met zo’n grijpertje, en merken dat er anderen zijn die dat ook doen. Er is merkbaar verbetering.
Grandonneur schreef:
vr 15 jul, 2022 13:11
Daar is wel beginnen aan, als een aantal mensen met enige regelmaat de helft wegneemt bestaat de kans dat zo’n plek schoner wordt.

We maken soms een rondje in de buurt met zo’n grijpertje, en merken dat er anderen zijn die dat ook doen. Er is merkbaar verbetering.
Wordt lastig hier. Ik zag een groot matras en twee bigbags die elk zeker 150 kilo wegen. Daarnaast een hoop huisvuilzakken. Kom jij met je grijpertje?
Dat kan kloppen. Ik rij regelmatig even met oude meuk achterin de Dodge pick-up truck naar Maastricht om deze daar in een woonwijk te dumpen. Wie weet kan iemand die spullen nog gebruiken, en is het dus zonde om die hier naar de stort te brengen.
Inderdaad die indruk heb ik ook en zie hier ook meer mensen die de taak, die de overheid heel lang geleden is begonnen, weer overnemen.
Nu maar blijven drukken dat we het besef krijgen dat het beter is om wat meer moeite te doen.

Rokers die 20 sigaretten lang een doosje in hun zak hebben. Pakje leeg, laat maar los.
Twintig kunststoffilters, die niet verteren, op straat. Sigaretten zonder filters ....... maak de zin af en kleur de plaatjes.
Wordt lastig hier. Ik zag een groot matras en twee bigbags die elk zeker 150 kilo wegen. Daarnaast een hoop huisvuilzakken. Kom jij met je grijpertje?
Zo was dat hier ook een tijdje, als er eenmaal iets gedumpt is, wordt het heel snel een vuilnisbelt. Nu ruimt de gemeente het bijna dezelfde dag nog op en is het dumpen sterk afgenomen. Nog maar zelden dat ik de gemeente moet bellen voor dergelijke grote dingen.
welk bord mij altijd erg verbaasd heeft is de volgende: " verboden afval te storten".
Alsof het daar waar dit bord niet staat wel toegestaan is. :?:
Natuurlijk weet ik beter maar die borden lijken me erg overbodig.
Marjan schreef:
vr 15 jul, 2022 19:59
welk bord mij altijd erg verbaasd heeft is de volgende: " verboden afval te storten".
Alsof het daar waar dit bord niet staat wel toegestaan is. :?:
Natuurlijk weet ik beter maar die borden lijken me erg overbodig.
De tiener in mij kan het nooit nalaten bij zo'n bord te denken wat voor interessant idee het is om juist daar je troep te dumpen. (Disclaimers: don't try this at home, het idee heb ik nooit uitgevoerd. Ben al veertig jaar geen tiener meer).
Ik heb jaren gedacht dat (ongeveer) "Defense de deposer des ordures sur peine de poursuivite" een moeilijke term was voor Stortplaats, want dat was het vaak. Gelukkig is Frankrijk de afgelopen 30 jaar aanzienlijk verbeterd. Kennelijk hebben de delinquenten in kwestie ook eens opgezocht wat die moeilijke zin betekent.
Leon schreef:
za 16 jul, 2022 16:31
Ik heb jaren gedacht dat (ongeveer) "Defense de deposer des ordures sur peine de poursuivite" een moeilijke term was voor Stortplaats, want dat was het vaak. Gelukkig is Frankrijk de afgelopen 30 jaar aanzienlijk verbeterd. Kennelijk hebben de delinquenten in kwestie ook eens opgezocht wat die moeilijke zin betekent.
En bij het bord ‘camping Interdit’ dacht je dat Interdit de naam van de camping was?
Een lokatie aan de Maas in Visé achter uitgerekend dat bord was inderdaad heel wat jaren populair bij kampeerders. Geen idee waarom trouwens, horrorplek.
Nu staat er een net ander bord: https://www.google.com/maps/@50.740582, ... 312!8i6656
Aha, dit is het oude:
https://www.google.com/maps/@50.7405832 ... 312!8i6656

In het Waals-Frans zijn er volgens mij 378 manieren om op een bord te zetten dat je geen afval mag storten, net als dat er 45 woorden voor 'wit' zijn in iniuttalen.
Diepe groeven.jpg
Niet in de zin van weggooi-maatschappij, maar ik heb mijn gemeente wel geappt over diepe groeven in het asfalt, zeker 4 à 5 cm diep. Gevaarlijk voor wielrenners op dit schaduwrijke plek. Tramrailseffect van bijna 200 m lang.
En de gemeente heeft het meteen doorgegeven naar de betreffende afdeling.
https://www.google.nl/maps/@53.3871469, ... 384!8i8192

Ook over deze kwestie aan de gemeente doorgegeven (hier komen veel wielrenners langs): https://www.google.nl/maps/@53.4006731, ... 384!8i8192