door
Poppink » di 25 jan, 2022 18:56
keesswart schreef: ↑di 25 jan, 2022 18:31
Het opsturen van een simpel wijnrek vanuit Schotland was 25 jaar geleden al zo duur, dat ik toen een week lang met een lullige doos op mijn drager ben doorgefietst (zie
dit verhaal). Een compleet fietswrak verzenden zal al gauw een veelvoud kosten van een wijnrek.
Zes jaar eerder hadden we diezelfde Reis- en Kredietbrief ook al gebruikt om onze fietsen uit Zwitserland op te laten halen. Die fietsen waren toen niet kapot, maar Corrie was te ziek om met haar bagage terug naar huis te reizen (zie
dit draadje).
Wie koopt er nou een wijnrek als 'ie op fietsvakantie is.
De reis- en kredietbrief is 31 jaar geleden ingezet.
Ik denk dat je vandaag de dag goed kijkt naar je zorgverzekering en daarnaast een reisverzekering afsluit om je bij ernstige zaken uit de brand te helpen.
Een ligfiets (zie eerdere post van @keesswart) is andere koek dan een gewone fiets, dat is duidelijk.
.
Marjan schreef: ↑di 25 jan, 2022 18:34
In 2016 waren we ruim 1 week onderweg, de ' Groene valleienroute" net onder stad Luxemburg toen Wim zijn frame brak, op het moment supreme viel,dacht ik, mijn hele vakantie in duigen
, zat ik 1 avond in zak en as maar na nachtje slapen kregen we de tegenwoordigheid van geest om in oplossingen te denken, ik ben fietsend naar het station gegaan en Wim steppend en lopend, daar de trein terug naar NL genomen, zelfs beetje trots hoe goed we met tegenslagen om konden gaan, hebben we onze vakantie voortgezet met auto en 2 racefietsen naar de Franse Alpen.
Kortom, die situatie vooral heeft me leren meebewegen en uiteindelijk hebben we een superleuke verrassende vakantie gehad. De reparatie kwam zodra we weer thuis warem.
Zo zie je maar, er zijn altijd uitwegen. Zelfs superleuke.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij/zij/hem/het/inclusief vreest.
Nu ik lees wat me allemaal kan overkomen denk ik er sterk over om mijn noodsetje, bestaande uit een paar imbussleuteltjes, een schroevendraaiertje, een plaksetje, een binnenband, een paar tie-wraps en een rolletje snelverband uit te breiden met een rolletje stevig tape.
Als de nood echt aan de man komt staan er altijd mensen voor je klaar in deze uiteindelijk erg saamhorige wereld.