Goedemiddag, deze zomer gaan mijn vrouw en ik vanaf Maastricht via Straatsburg naar Konstanz vlak bij Zwitserland. Van zoekopdrachten in Google zijn we niet veel wijzer geworden. Wie heeft er ervaring met pechhulp buiten Nederland en België: zijn er verzekeringen, tips? Wat moet je doen als je dure fiets bijvoorbeeld ergens in 'the middle of nowhere' in Frankrijk stuk gaat? Ik hoor het graag. Groetjes, Frank
Beste Frank,
Eerder had ik een fietsverzekering met pechhulp-werelddekking. Wel eens pech gehad, maar nooit gebruikt gemaakt van deze service. Ik neem altijd, zij het beperkt, reservemateriaal en gereedschap mee met als doel mezelf kunnen redden. Gaat er iets 'groots' kapot kan ik dat ook niet. Niet meegemaakt, maar ik heb me voorgenomen 'dan wel weer te zien'. Goed voorbereid op stap is belangrijk, spullen nakijken. Geen garantie natuurlijk.
Toen ik mijn ketting een keer brak in Albanië heb ik wel even gedacht hoe lang het zou duren voordat de pechhulp langs zou kunnen komen, maar daar bleef het bij omdat ik het zelf heb opgelost.
Op jullie te rijden route zitten vast ook fietsenzaken die dan zouden kunnen helpen.
Veel plezier op jullie fietstocht.
Gr. Anno