Ik heb hetzelfde probleem gehad met 2 Brooks zadels. Zadel kon zelfs gemakkelijk scheef zakken.
Totdat een bevriende fietsenfabrikant zag dat een nokje van de houder van de stelschroef naast de stang lag. Op de ene foto zie je dat het nokje er wel op ligt, op de andere zie je niet eens het nokje, wat er wel is.
Stelschroef flink losdraaien, een persoon houdt het zadel met 2 handen stevig op een tafel, de ander tilt de houder met een grote platte schroevendraaier op zodat aan beide kanten de nokjes op de stangen rusten. Bijknijpen met een waterpomptang lukte niet, wellicht met zo'n hele grote van loodgieters wel.
Stelschroef aandraaien terwijl je eventueel nog wat bijstuurt met je schroevendraaier en klaar is Kees!
Net terug van tweede deel Maastricht Parijs, 360km in 4 dagen heerlijk gezeten op mijn Brooks. Nou ja, behalve de laatste kilometers op een dag.
Bij het andere Brooks zadel was het precies hetzelfde probleem. Zal enerzijds door slechtere kwaliteit komen, anderzijds door mijn grote gewicht en te laat opspannen.