door
Huib2 » za 22 mei, 2021 15:49
Inmiddels zijn er al weer een hoop stappen gezet:
Nieuw stuur met opzetbochtjes en handvatten is gearriveerd en gemonteerd. Zoonlief is er content mee. Ziet er wel stoer uit volgens hem. Ook nieuwe bandjes. Balen, de 50mm banden pasten net niet. Alleen bij de liggende achterbrug ging het mis. Daar zat wel genoeg ruimte, maar net op de vekeerde plek. De noppen van de 50mm banden liepen tegen het frame aan. Bij de staande achtervork en de voorvork was de 50mm geen enkel probleem. Jammer. Nu dezelfde band in 42mm: Continental Travel Contact semi-slicks. Redelijk snel op asfalt, maar toch met wat stoere noppen aan de zijkanten voor de zoon.
Toen konden de nieuwe rem- en derailleurkabels gemonteerd worden. De remblokken waren nog lang niet versleten, dus die heb ik niet vervangen. Jammer van de roestige moertjes. Ik dacht dat ik er nog een paar van had liggen, maar dat was niet zo.
De nieuwe bandjes. Dragers er ook weer aan geschroefd.
Wat accessoires op het stuur: bel, batterijlicht en fietscomputer.
Oeps!
De ketting even los gehad om de achterderailleur er nog een keer af te halen, en toen even niet goed opgelet. Inmiddels weer hersteld.
Ja, met die achterderailleur ben ik nog even aan het prutsen. Hoogframe bood me ook al aan even bij hem langs te komen om de tand van de achterpad te meten. Verder lijkt alles perfect te werken. Binnenkort ff proefrijden.
Zo staat ie er nu bij:
Het zadel op de juiste hoogte voor zoonlief. Da's mooi, want zoals je ziet kan hij er nog wel even mee vooruit. Hij zit nu ook nog een beetje uitgestrekt naar voren, dus als hij flink doorgroeit komt ie eerst steeds beter te zitten, en dan weer steeds minder goed. Als hij net zo lang wordt als zijn vader is deze fiets over drie of vier jaar weer te klein voor hem.