Additionally, paste this code immediately after the opening tag: K (Koffers) L (Landen) M (Morgen) grootste bagage-kwijtraker - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

K (Koffers) L (Landen) M (Morgen) grootste bagage-kwijtraker

Robertjan schreef:
m-gineering schreef:En de rij boze klanten bij maatschappij X, waar maar de helft van de reizigers een koffer incheckt, is maar half zo lang als die van maatschappij K waar iedere reiziger een koffer meezeult
Nee hoor, dat is nu net wat er onderzocht is.
In de gegevens is niet terug te vinden hoeveel koffers de passagiers meenemen.

Data refers to the airlines’ entire network covering domestic, intra-European, and long-haul scheduled services and non-scheduled services.
The figures show the rate of bags reported missing upon the passengers’ arrival at their final destination per 1 000 passengers transported by each carrier.
On average 85% of the missing bags are traced and delivered to the passenger within 48 hrs.
Under existing regulations, the final carrier in a passenger's journey is bound to take a mishandled baggage report irrespective of who actually caused the error. This can lead to a
distortion of the published figures, particularly for those airlines who carry a significantly high proportion of passengers transferring from other carriers.
In general, each carrier at its home-base airport(s) is responsible for its own baggage handling, whereas at the out-stations, baggage handling is normally outsourced to a local third
party handling agent.

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een maatschappij zoals veel budget airlines die bij voorkeur point to point van de ene kleine luchthaven als Eelde of Eindhoven naar de andere kleine luchthaven als East Midlands of Durham vliegt, en een grote carrier die veel vluchten van Schiphol naar Heathrow of Frankfurt verzorgt, en vandaar eventueel aansluitingen naar de hele wereld. Het verbaast mij elke keer weer als het wel goedgaat, zelfs op gigantische luchthavens als LAX of O'Hare.
Maar goed, het is mij ook al diverse malen overkomen, maar het is zoals gebruikelijk ook steeds weer goed afgelopen: de volgende ochtend werd de koffer braaf per taxi bij het hotel afgeleverd. Laten we ons ook realiseren dat een deel van de 'vermiste' bagage gewoon bagage is die anders dan wijzelf een krappe of gewijzigde aansluiting niet meer haalt. Mijn ergste ervaring was nog die keer op een vlucht van een ijskoud Washington naar een subtropisch San Diego. Ik was vanwege de kou in Washington vertrokken in een klassiek tweed kostuum, en moest dat in San Diego de rest van de dag dragen, inclusief een warme receptie. Mijn medicijnen en belangrijke documenten van mijn werk heb ik dus altijd in mijn handbagage. Helaas het kleine zakmesje tegenwoordig altijd in de koffer.
Wim

Oké, dan begreep ik hier uit:
"Als alle luchthavens gelijk zijn kun je los daarvan er van uit gaan dat met iedere overstap de kans dat je wat kwijtraakt verdubbeld! "
wat anders dan je uiteindelijk bedoelde. gelukkig maar :D