Het verschil is enkele watts, wellicht (maar lang niet door iedereen) voelbaar op een carbon racefiets, maar irrelevant op een beladen reisfiets.
Maar goed; zoals hierboven geschreven wordt door ervaringsdeskundigen is tubeless niet ongeschikt systeem om te gebruiken op een reisfiets, de vraag die zich voordoet is echter de klassieker voor welk probleem is dit een oplossing.
Ik persoonlijk vind dus de meerwaarde niet bestaand, en gezien de mogelijke problemen onderweg met tubeless (band moeilijk van/op de velg, latex zooi, niet-dichtende lekken etc) zelfs voor mij liever niet.
Ik kan me, als toevoeging, situaties voorstellen waarbij de zelfdichtendheid van lekken bij tubeless voordelen biedt; bijvoorbeeld bij Audax of randonneurstochten waarbij ook in het donker wordt gereden bij slecht weer. Dan lijkt het me erg prettig als je door kunt rijden ipv onder miserabele omstandigheden in het donker naar een lek te moeten zoeken. Maar dat geldt, althans voor mij, niet als ik op fietsvakantie ben.