Zo'n ding met vier wielen dat veel te hard kan rijden en veel te duur is.
Marco
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:True, maar een sportauto merk welke redelijke lichte sportauto's maakt en van gewichtbesparen bij zijn auto's ten gunste van de PK gewichtsverdeling tot doel verheft had ik toch wel verwacht dat ze dit doortrekken bij het bouwen van een (lichte) fiets. Je kan die kilojoulen maar een keer wegtrappen.bert sitters schreef:Een Hummer is toch ook niet superlicht! Wie durft er op het komende kampeerweekend van de Wereldfietser op een dergelijke fiets te verschijnen?
Ik heb -beroepsdeformatie- niets tegen dure fietsen. Maar het idee achter deze fiets lijkt primair 'laten we eens duur doen' Er is opeens witte koolstof, dus laten we alles van witte koolstof maken. En vervolgens schroeven ze de spatborden er met het lulligste beugeltje tegenaan, want zo schroeven ze altijd spatborden op een fiets. Het is net als met champagne, je kunt een duur merk kopen, maar ook een 'methode champenoise' voor minder die wel met liefde gemaakt is, smaak heeft en waar je geen koppijn van krijgt.Marco Meijerink schreef:Wat is precies lelijk aan de fiets? Is het omdat de fiets zo duur is dat we (wf'ers) de fiets gelijk als lelijk classificeren of is de fiets écht lelijk?
Is het omdat het een fiets is die wij niet kunnen betalen? Een soort afgunst? Of kijken we echt naar het design van de fiets?
Spyker is een roemrucht Nederlands automerk, dat betaan heeft van 1880 tot 1926. In 1903 bouwde Spyker een auto die zowel de eerste zescilinder als de eerste permanent vierwielaangedreven auto ter wereld was. Aan het eind van de vorige eeuw is er weer leven in het merk geblazen. Ze maken nu hele dure sportauto's (>300.000).Sorry, maar wie of wat is Spyker?
Wat is mooi? Form follows function. In dit geval gaat dat niet op. Ik vinnem lelijk omdat ie niet lijkt bedoeld om op te fietsen. Net als een racefiets heeft ie totaal geen vering (carbon spaken!), maar er zit geen racestuur op. Er zitten spatborden op, maar die zitten maar met één boutje vast. Dat gaat lekker trillen. En het achterspatbord is zo kort dat je colbertje alsnog vies wordt.Marco Meijerink schreef:Wat is precies lelijk aan de fiets? Is het omdat de fiets zo duur is dat we (wf'ers) de fiets gelijk als lelijk classificeren of is de fiets écht lelijk?
Is het omdat het een fiets is die wij niet kunnen betalen? Een soort afgunst? Of kijken we echt naar het design van de fiets?
Was ik maar rijk en niet zo knap.
Ik vrees dat het Koga toch meer te doen is om 50 * 12500 uit de markt te trekken. Deze fiets is niet als ontwerpstudie (daar zijn overigens ook voldoende vreselijke voorbeelden van) gepresenteerd maar als handel.bert sitters schreef:Waar "ze" met de Koga-Spyker wel in ieder geval wel geslaagd zijn is deze discussie op gang te brengen. Wellicht is dat nu juist het doel om een zo'n "gekke" fiets te presenteren. Die naam van die automobiel is overigens Spijker.