Het is alsof je denkt dat ik niet geïnteresseerd zou zijn naar het gewicht van de benodigde plank. Dat is een misvatting.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het is alsof je denkt dat ik niet geïnteresseerd zou zijn naar het gewicht van de benodigde plank. Dat is een misvatting.
Willem, ik denk niet dat Leon op jouw bijdrage reageerde maar op die van DaVinci.willem.m schreef: ↑zo 03 feb, 2019 13:54Tja, jammer dat de boeiende discussie over hout bruut wordt verstoord door een goed alternatief idee.
(Jongens, iedereen de bagagedragers van de fiets halen en met veel noeste arbeid geprepareerde planken monteren, want die zijn lichter. Ha ha.)
Trouwens, waar is de TS gebleven?
Tomtom2012 schreef: ↑zo 03 feb, 2019 21:56Voor de duidelijkheid, er bestaat geen watervast hout in welke vorm dan ook.
Deze snap ik niet, kan je dit even verduidelijken?Bert van Sprang schreef: ↑zo 03 feb, 2019 22:12En hout wat aan alle kanten goed geventileerd wordt gaat lang mee, maar zal niet mooi recht blijven.
Ik vond mijn reactie wel proportioneel.Bert van Sprang schreef: ↑ma 04 feb, 2019 11:03Leon,
Die mooie boot is een slecht voorbeeld. Hoewel volgens mij voor de buitenzijde vooral eikenhout werd gebruikt, is het toch echt de lak die watervast is en niet het hout.
Bert
Een wereldfietsforum, en na twee dagen deze vraag al stellenwillem.m schreef: Trouwens, waar is de TS gebleven?
Ik was vooral van plan om met geen tot weinig geld zo'n plateau te maken. Ik heb hier al wat ge-experimenteerd, met o.a. een aantal bagagedrager-accessoires, zoals de aangehaalde Steco adapter, of zo'n Yepp verlenger. Dat werkt, maar is mij niet helemaal ideaal, daar mijn idee was om de Ortlieb Rack-pack XL (welke ik in een bob-yak gebruik) achterop de Weehoo te knopen. En die heeft iets meer breder platform nodig dan de gemiddelde bagagedrager. Ik heb ook al gekeken naar een voordrager, maar dat is allemaal net niks.ikzelf schreef: Of zijn er creatievelingen aanwezig hier die een ander idee hebben voor een plateau?
De uitbouw aan ons huis is aan de bovenkant afgewerkt met multiplex platen. Die zijn geschilderd. Ze hangen al zo'n 18 jaar in de regen. Ze zien er nog prima uit.Hugsni schreef: ↑di 05 feb, 2019 00:22Kortom, ik neem een plaatje multiplex, (zo'n 35x40cm is al genoeg). Zou ik dan met epoxyhars (zoals bijvoorbeeld bij polyestershoppen.nl) de klus kunnen klaren? Ik heb maar een klein beetje nodig. Of zijn er andere middelen, die goedkoper zijn, en net zo goed hun werk doen?
Je kan ook voor de betonplex versie antislip kiezen indien nodig.blokdoorn schreef: ↑za 02 feb, 2019 09:18Betontriplex is hier voor heel geschikt. Gezaagde zijkanten met b.v beits beschermen. Dan kan het lang mee. Niet een te dikke kiezen, dan wordt het niet te zwaar. Wordt ook wel gebruikt voor bakfietsen en bodem van aanhangers e.d. Is bij de bouwmarkt te verkrijgen. Waarschijnlijk heb je maar een klein stukje nodig, heb ik nog wel liggen (kop van overijssel).
Omdat het nogal kostelijk is misschien.patrick_ijsselstein schreef: ↑di 05 feb, 2019 13:23Vreemd dat niemand het heeft over Trespa, hout is in mijn ogen een slecht idee.