joukon schreef: ↑zo 06 jan, 2019 17:16On topic dan verder; ik heb een vouwfiets. Maar na een volle dag fietsen met bepakking ergens eindigend in Sittard, had ik geen zin om die fiets van fietstassen te ontdoen en op te vouwen. Dus maar een fietskaartje erbij gekocht.
Het valt nog wel mee met die prijzen vind ik persoonlijk.
Waarmee zou je het moeten vergelijken? Met de oude prijs.
Levensonderhoud wordt duurder.
Ik zie nog geen "gele hesjes" toename. De animo om tegen prijsverhogingen in actie te komen lijkt nihil.
'Gele hesjes' strijders strijden tegen het machtsverschil van überelite en het volk, er is geen werkelijk debat hierover mogelijk, uiteindelijk worden ze letterlijk neergeslagen, tanks worden ingezet of sluipschutters. Op deze manier leven we in een schijndemocratie, ook in NL. Het gaat niet over accijnsverhogingen ed. in de eerste plaats, wat men bij de NOS of dergelijk medium het volk wijsmaakt; dat zijn slechts de gevolgen van hun altijd übermacht over het volk. We zijn hier zelf ook debet aan, maar lijken vastgeroest in wat ons opgedrongen wordt uiteindelijk, er lijkt geen andere weg, dan de uitgezette lijnen maar te volgen, die ons worden geïndoctrineert. Het milieu wordt slechter, maar consumeren is goed voor de economie.. is ons lang voorgehouden.. Leiders geven niet werkelijk om het volk, daar gaat het protest werkelijk over. Uiteindelijk kunnen zij naar veilige oorden vluchten, want zij hebben geld, en liggen wij hier weg te rotten, of te verzuipen etc. etc.
Ik vind het heel mooi,als de NS in de zomer extra treinen inzet om meer fietsen mee te kunnen nemen. Ik zelf kon afgelopen zomer niet in Maastricht een keer komen, want de treinen waren idd. overvol met (race)fietsters, dat ik het die dag maar heb overgeslagen.
Ik hoop dat er in de toekomst treinstellen komen met een treincompartiment met veel klapstoel mogelijkheden, die in eerste instantie bedoeld is voor fietsers en/of mensen met grote 'stukken' bagage, met instructies voor de mensen die op een klapstoel zitten het ook overduidelijk is dat ze dienen op te staan voor een ieder binnenkomend persoon met een fiets en daarover niet gediscussieerd hoeft te worden.