Carl schreef: ↑vr 30 nov, 2018 14:55
Bridgestone SM schreef: ↑vr 30 nov, 2018 11:23
Han Doek schreef: ↑vr 30 nov, 2018 05:54
Probeer maar eens met je rechterhand vanaf je rechterschouder enigszins naar rechts te verplaatsen. Je zult merken dat dat erg lastig is.
Als gebruiker van een dekenmodel-slaapzak heb ik nog nooit aan dit knelpunt gedacht.
Je moet mijns inziens wel rechtshandig zijn omdat je geen linkerhand _hebt_ om dit als knelpunt te ervaren. Ik denk dat er weinig mensen zò stijf rechtshandig zijn dat ze met links niet aan een rits kunnen trekken.
Ik ben overigens hoe dan ook blij dat ik, omdat ik het snel warm heb, meestal mijn mummy-slaapzak niet tot boven toe hoef dicht te trekken; het gepruts met je vingers door de gezichtsopening kan lastig zijn ongeacht of het met links of rechts moet - te meer omdat ik meestal wakker word omdat ik nodig moet en er dus haast bij is...
Tja, ik ken iemand die obligaat eenhandig is, in zijn geval linkshandig
(de rechterhand verdween in de worstmachine). Hij is links heel handig, maar het blijft soms onhandig, vooral als je je zo verstapt dat je per helikopter moet worden opgetakeld en daarna ondanks een breuk weer terug naar de camping gestuurd wordt.
Maar goed, het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn om toch lastig te zijn. Ik werd pas op de fiets ondersteboven gereden en ik had ruim een maand een rechterhand die alles deed behalve dan al die truukjes die de mensenhand zo handig maakt: de duim opponeren ging nog wel maar op complexe manier knijpen en krachtzetten niet.
Een mummie-slaapzak heeft dus allerlei voordelen maar ook een paar nadelen ... nog afgezien van het getweeën in één dubbele slaapzak slapen. I know, er zijn linkse en rechtse mummies die aaneengeritst kunnen maar ik twijfel ernstig aan de goede werking van zoiets .... misschien gaat het wel met een slechts beperkt toelopend deken-model.
BSM