Additionally, paste this code immediately after the opening tag: -- - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

--

En dan mijn ervaring met de MR2 :D :

Net terug van drie weken fietsen in de Himalaya en van de importeur van Ergon een set MR2 meegekregen om te proberen.
In het begin had ik wel mijn twijfels over de korte stompjes van de MR2. Aangezien ik normaal lange barends gewend ben, en tijdens het klimmen veel naar voren schuif. De eerste dag had ik wel het gevoel dat ik iets tekort kwam, maar dit gevoel is daarna verdwenen.
Zelfs op de meest stijle hellingen kun je voluit aan te hoorntjes trekken. De rest van het handvat bevalt ook goed, vooral de schokdemping viel me erg op. (het afgeplatte stuk kan blijkbaar een stukje doorbuigen).
Het fietsen met handschoenen (waarmee ik voorheen niet zonder kon) was niet meer nodig.

Tijdens ijzige omstandigheden worden de magnesium hoorntjes wel erg koud.

De MR2 hebben zelfs het smijt en gooiwerk van het Russische Aeroflot overleeft. (de rest van de fiets helaas niet) :(

Al met al ben ik erg positief en laat ze op mijn fiets zitten.

Groeten,

Marco

--

--
[quote="Dhammika"]Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van vakantiefietsen. Heb net mijn eerste testvakanties achter
de rug in Frankrijk en Duitsland en het is mij uitstekend bevallen! Maar nu, het materiaal:

: alleen mijn vlinderstuur vind ik niet prettig, lijkt mij meer iets voor mensen die af en toe een toerritje maken in nederland.
[quote]

Dhammika,

Je zegt het inderdaad iets voor mensen die af en toe een ritje maken.

Een keertje 3800 km, dan weer 4100 echt een stuur voor kleine tochtjes!
8)

Schorpioen. :mrgreen:

--

--

Dhammika schreef:Hoi Marco,

Welk stuur beveel jij aan bij de MR2?
Ik heb nu nog een stuur met rizer vorm.

Groeten,
Dhammika
Ik heb ze ook met een riser stuur gebruikt, en gaat goed.
Een recht ATB stuur gaat ook goed samen met de MR2.

Alleen een stuur met een erg grote kromming (stadsfiets of tour-stuur) lijkt met niet zo handig, aangezien de hoorntjes dan als weerhaken gaan werken. :lol:

Groeten,

Marco

Ik rijd sinds een aantal dagen met de Ergon MR2 stuurgrepen rond. En ik ben er errrug blij mee! Vind ze zeer comfortabel, ze geven veel controle en ondersteuning en ze zijn ook nog eens erg licht. Enige punt is inderdaad dat de magnesium uiteinden nogal koud kunnen aanvoelen.
Ik heb verder een Thudbuster ST onder mijn Brooks Conquest gezet en dat gaat prima samen. Ik was bang dat het wat teveel van het goede zou worden, maar dat is geenzins het geval. Geen enkele weekheid, maar wel ontlasting van de rug en de bekkenbotjes.
Samen met de handgrepen lijkt het wel alsof ik een ander rijwiel heb gekregen. Ik ben nu veel meer "'één" met mijn fiets, heerlijk!

Groet, S.

Is het met de MR2 nog wel mogelijk om in de holte van de stuurbuis een spiegeltje te monteren? Of waar zetten jullie dan eventueel het spiegeltje aanvast?

Ja, in principe kan je nog gewoon wat in het stuuruiteinde stoppen. Maar de pootjes van die MR2 zijn wel korter dan "normaal", en ze zijn mooi vloeiend als één geheel met de handvaten ontworpen, dus ik denk dat zo'n spiegeltje wel in de weg zou kunnen gaan zitten. Ik wou namelijk ook een spiegeltje monteren en heb er eens op gelet waar ik mijn handen hield op die handvaten. Het blijkt dat ik veelvuldig met mijn hand over het eigenlijke stuuruiteinde rust (wat met die MR2 dus helemaal geen probleem is, integendeel). Ik heb hierop dus nog geen goed antwoord. Aan het hoorntje zelf kan je ze in elk geval niet monteren

Weer er iemand een verdeler van deze handgrepen in de buurt van Antwerpen? (Belgie)

Ik heb zo'n B&M spiegeltje in mijn MR2's gemonteerd, gaat uitstekend! Voor dealers: kijk eens via Google. Of via internet, bij Marco (bike4travel).

Spironski schreef:Ik heb zo'n B&M spiegeltje in mijn MR2's gemonteerd, gaat uitstekend! Voor dealers: kijk eens via Google. Of via internet, bij Marco (bike4travel).
Neen enkel leveranciers in Nederland, Belgie wordt weer eens verwaarloosd, en we zijn nog zo'n fanatieke fietsfanaten!

Het is me toch wat! Ik kan die Ergon's wel aanbevelen hoor. Dan koop je ze toch gewoon via het internet, bij Marco hier van de Wereldfietser?

Afijn, na 2000 fietskilometers met polsklachten die ook ontstaan na teveel en te lang computeren, toch ook maar eens de ergon MR2 aangeschaft.
Dankzij de kennis opgedaan op dit forum ( waarvoor dank) is het me gelukt met perslucht en wat water onder de bestaande handvatten deze makkelijk te verwijderen;als een kurk die enthousiast de fles verlaat op oudejaarsavond, zo simpel gingen de bestaande handvatten van het stuur.
Ik heb gekozen voor de MR2, dus met de langere- magnesium-hoorntjes. Dit met het oog op de grootte van mijn hand (handschoenmaat XL).En inderdaad het is een enorme verbetering; goede ondersteuning waar nodig en- zoals iemand al eerder schreef- "je bent meer één met je fiets; je hebt het gevoel dat stuurcorrecties beter en met minder inspanning overgebracht worden."
De hoorntjes die ik heb zijn zo'n drie vingers lang, dat lijkt weinig maar in de praktijk op de Posbank blijkt dit prettig genoeg te zijn.
Wel voelt het magnesium koud aan, maar goed met een handschoen aan is dit nadeel te verwaarlozen.
Kortom ik sluit me aan bij eerdere postings; zeer aan te raden!