Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rhein-Radweg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rhein-Radweg

Mooie route! Alleen kan ik wel zeggen dat het stuk tussen straatsburg en basel op een doodsaai kanaal lijkt. Ik ben toen aan de Franse kant gaan rijden door de dorpjes heen, en dat beviel me een stuk beter.
bedankt voor de reacties!
alleen vroegen we ons nog 1 ding af. de route is namelijk beschreven vanaf zwitserland richting nederland. maar op de heenweg gaan we het andersom fietsen. is de bewegwijzering wel in 2 richtingen of vaak niet?

en op de terugweg gaan we stukken afsnijden, dus afwisseling zal geen groot probleem zijn..
De bewegwijzering is in Duitsland soms verwarrend omdat er vaak meerdere routes langs de Rijn lopen. Ook wil er wel eens een bordje ontbreken. Ik kan je aanraden de Duitstalige Bikeline-boekjes van de Rijnroute te gebruiken, die bieden een hoop extra info en duidelijke kaarten.
Een paar jaar geleden heb ik de Rijnroute gefietst en er een verslag van gemaakt. Als geheel is de route zeker aan te bevelen, al zijn er inderdaad een paar vrij lange, ietwat saaie trajecten op een dijk. Maar dan kun je lekker opschieten.
eventueel heb ik de rijnroute voor gps beschikbaar, vaak aan beide zijden van de Rijn.
bedankt, maar we doen het gewoon met kaarten:)
bedankt voor de antwoorden!
wij gaan vandaag weg, over een week of 5 komen we weer terug (is het plan iig :P ) en laat nog wel horen hoe het was :)
hallo,

vorige week een stuk van de rhein radweg gefietst, namelijk het deel tussen Bonn en Arnhem,
waarschijnlijk hebben we het slechtste stuk van de route gedaan, :(

het Duitse deel is enorm verwarrend om te volgen, vaak volg je de bordjes om dan te merken dat er geen bordjes meer zijn, je volgt dan de weg op de kaart en na een tijd, net wanneer je denkt volledig fout te zitten kom je plots wel weer een bordje tegen :?

we spraken 's avonds op campings met andere fietsers die de route deden en ook zij bleken dezelfde problemen ondervonden te hebben,

in Nederland is de route wel heel goed te volgen aan de hand van de LF bordjes.