Hieruit volgt als vanzelf een riem, hoewel je volgens Gates een riem wel degelijk ook moet smeren met Siliconenolie:ALL IN schreef:4. je in het verleden NOOIT je kettingen smeerde, NOOIT je fiets poetste (en je deze tradities liefst zo veel mogelijk in ere houdt)
Als vakantiefietser maak ik mij meer zorgen om de kwetsbaarheid van een riem, en de zeer beperkte verkrijgbaarheid ervan. Ik zie mijzelf voor mijn geestesoog al ver weg een gebroken riem krijgen, en dat een paar kilometer verderop de reserve riem breekt, vanwege precies dezelfde reden als de eerste brak.Gates schreef:If noise persists, the solution is simple: spray the belt with water, wait for it to dry, and apply a thin coating of dry silicone spray to the tooth side of the belt. Dry silicone dries instantly, helps shed grit, and does not affect the longevity of the belt. We recommend this product.
Vergelijking met banden: in Europa heb ik nog nooit lek gereden met Schwalbe Marathon Plus banden. Buiten Europa is dat bij herhaling wel degelijk mogelijk gebleken. Het is ook afhankelijk van degene die op de fiets zit, en de route die gekozen wordt.
Het begint mij overigens op te vallen dat veel van de riem-jubelaars hun vele kilometers vooral/alleen tijdens woon-werkverkeer maken.
Als fietser in verwegistan is het erg handig dat je die fm helemaal niet nodig hebt.ALL IN schreef:5. je pas naar de fm ging zodra het beestje niet meer reed.