Marco Meijerink schreef:Als je mijn linkedin account bekijkt zie je waar ik mijn geld ophaal en wellicht kun je ook inschatten dat een fiets meer of minder van Santos de kachel niet harder laat branden. Zakelijke banden zijn er dan ook niet.
Bij bedrijven geldt over het algemeen een limiet voor het aannemen van geschenken, een grens van 50 euro bijvoorbeeld. Met daarbij de verplichting om dergelijke geschenken te melden.
Een tweetal Travelmasters 3+ vertegenwoordigen een aardige waarde. Dat je er niet van rond kunt komen geloof ik wel, maar het voordeel ten op zichte van bijvoorbeeld een Edwin* die hem uit zijn eigen portemonnee zal betalen, is aanzienlijk, zelfs al zouden de fietsen na de vakantie weer ingeleverd worden bij Santos.
Naast de eerder in deze draad genoemde Sint Christophorus (die werdt vergast
op een fiets met de eigen naam erop), het nieuwe
OutdoorGuru, en het advertorial blad
Bike&Trekking, is er dus nu een nieuw
materiaal-juich-site.
Ik lees wel eens reviews/testen van bijvoorbeeld smart telefoons, computers en dergelijke. Dan worden altijd de plus- en minpunten, en kenmerken van het geteste apparaat vermeld. Het is techniek: dingen hebben eigenschappen, of die goed zijn of juist niet hangt mede af van het gebruik. Om met Johan Cruijf te bespreken: "Elk nadeel heb zijn voordeel.", en andersom uiteraard. In dat licht bezien zijn genoemde artikelen helemaal geen reviews.
Ik kan zelf zo wel wat verzinnen:
- de fiets heet een 3+, in de huidige trent zijn plus bikes echter fietsen met banden van 3", deze fiets blijft met 62 mm in de conventionele MTB range hangen;
- de fiets is duur, maar het merk is niet exclusief, ik denk dat bij ieder wereldfietserweekend Santos momenteel het meest vertegenwoordigde merk is, en daar buiten wordt het merk ook frequent waargenomen;
- het frame is van aluminium, en daardoor zeer stijf, dat is niet slecht, maar je moet er maar van houden.
Marco Meijerink schreef:Keer gereden met een fiets met een nieuw sort verf.....die had de eigenschap dat de roest (was toen een stalen frame) er doorheen kwam......bestaat nu niet meer.
Dit is toch wel zeer slecht geweest van Santos, want hoewel ik vroeger toch wel goedkope fietsen heb gehad, met de nodige mankementen, heb ik dat nog nooit mee hoeven maken. Aluminium roest inderdaad niet, maar oxideert.
abre facil schreef:Maar waar ik persoonlijk meer wakker van zou liggen is het antwoord wat ik moest geven als die minder welvarende mensen in Kameroen vragen hoe duur je fiets was... (€ 5000,- toch wel een heel klein beetje absurd).
Ik denk niet dat Marco dat antwoord had hoeven geven, misschien is het wel gratis voor hem.
Hendrik1976 schreef:Dus mocht Santos nog eens denken, ik wil een fiets beschikbaar stellen om in Nederlandse omstandigheden te laten testen dan houd ik me aanbevolen.
Om doeltreffende guerrillamarketing weg te zetten moet je een bepaalde uitstraling en bekendheid hebben.
Travelmaster schreef:Ik blijf me verbazen hier. Ronduit ridicuul.
Heb jij door dat je in je eentje een zeer groot deel van deze draad vult? En iedere keer met ongeveer dezelfde boodschap. Misschien kun je je naam beter veranderen in Santos.
Meneer Zwijn schreef:Misschien mag ik wel geen mening hebben, want ik ben geen betalend lid. Maar dat komt misschien nog wel een keer.
Tuurlijk mag dat wel. Het helpt wel als je mening dan ook uit, en onderbouwt. Dat je blauw een mooie kleur vindt voegt weinig toe in deze draad.