Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beveiliging tegen diefstal: Spotty sticker op het frame? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Beveiliging tegen diefstal: Spotty sticker op het frame?

.
De ene school is de andere niet Leon. Misschien heb jij het getroffen. Ik zat in de jaren zeventig op de school die model heeft gestaan voor de roman 'Het Gym' van Karin Amatmoekrim, die ik met veel plezier heb gelezen. Zo'n school die bekend stond als zeer goed, maar waar het je bepaald niet makkelijk gemaakt werd als je anders was dan de dominante groep. Zo'n school waar je eindeloos veel rijtjes en feitjes in je hoofd moest stampen en - als je daar goed in was - je uit kon leven in allerlei teamsporten; lagen je talenten ergens anders, dan had je pech.
En ook die school heeft niet kunnen verhinderen dat een oud-leerling zijn heil in het Kalifaat heeft gezocht.
.
.ekoJ schreef:Heeft er iemand ervaring met deze? etsen: ...In België kan je het rijksregisternummer gratis laten graveren, maar dit is enkel nationaal geldig, en bovendien wil ik zo'n uniek nummer niet op mijn fiets wegens privacy redenen....
Vroeger kon je je postcode laten graferen in het frame. Lastig bij het verkopen van je fiets, want je huisadres werd onderdeel van de transactie. Je sofinummer lijkt me ook geen goed idee vanwege mogelijke fraude. Op zich een leuk idee maar er staat (ook) al een uniek framenummer op een fiets. Misschien een sticker, "Wie dit steelt is een dief, de Sharia is hierop van toepassing" dat lijkt mij erg afschrikwekkend!
Leon schreef:
Het was PietV die over op straat lopende bejaarden schreef:De kans om overreden te worden is wel toegenomen.
Piet, wel meer dat je op dit forum vertelt zit volgens mij bezijden de waarheid maar deze vind ik vrij sterk.
Even wat CBS-getallen: Tussen 1964 en 1970 vielen er elk jaar in NL meer dan 600 doden onder de voetgangers alleen al. Dat is in de loop van de jaren afgenomen tot minder dan 100 per jaar.
Gegevens CBS via Stephan Okhuijsen. Link: http://www.datagraver.com/case/aantal-v ... open-jaren
Je hebt kleine leugens, grote leugens en statistieken. In 2012 sneuvelden 95 bejaarden, in 2013 - 101, in 2014 - 103 en 2015 - 119. Bron: CBS StatLine.

Ik heb er weinig over gehoord in het nieuws of gelezen in de kranten. Het was voor mij een voorbeeld over veiligheidsbeleving van bejaarden op straat.

Piet.
Sorry Piet. Voor mij houdt het hier echt helemaal op met jou.
PietV schreef: Je hebt kleine leugens, grote leugens en statistieken. In 2012 sneuvelden 95 bejaarden, in 2013 - 101, in 2014 - 103 en 2015 - 119. Bron: CBS StatLine.
Je hebt kleine leugens, grote leugens en slechte statistiek of verkeerde interpretatie. Laten we naast die cijfers ook het toenemend aantal bejaarden zetten en laten we door nog wat verder terug te kijken zien wat de normale afwijkingen zijn binnen die cijfers en dan kunnen we verder praten. Met enkel die cijfers is enkel te bewijzen dat het aantal in het verkeer gesneuvelde bejaarde de laatste jaren is toegenomen. Dat is niet hetzelfde als een toename op de kans om als bejaarde overreden te worden.

Renaat
Peter_K schreef:Dat zegt men altijd inderdaad, maar volgens mij vallen mensen in de tijd dat ze in de gevangenis zitten niet in herhaling...
En dat noemt dan kortetermijndenken.
PietV schreef:Vele dieven werken op verzoek van helers.
...
Stop heling werkt niet. Te veel fietsen worden gedemonteerd en in onderdelen verhandeld op sites.
Heb jij goede bronnen om die uitspraken te onderbouwen? Ik beweer niet dat je ongelijk hebt, maar ben ook niet geneigd die uitspraken zonder onderbouwing zomaar te geloven.

Renaat
Revanho schreef:
Peter_K schreef:Dat zegt men altijd inderdaad, maar volgens mij vallen mensen in de tijd dat ze in de gevangenis zitten niet in herhaling...
En dat noemt dan kortetermijndenken.
Het probleem van deze denkwijze is dat het hier om de termijn voor de crimineel gaat. Kennelijk kan de rest van de samenleving aan het gas.

Wegens deze beredeneertrant moeten levenslang veroordeelden nu ook voorbereid gaan worden op terugkeer in de samenleving. De straffen worden zo meer en meer tot een farce.

Streng straffen kan wel degelijk zeer effectief zijn, zodat zeker gesteld wordt dat de daders nooit weer in herhaling zullen vallen. Jammer voor de daders, beter voor de slachtoffers.
Beste mensen,

Deze discussie lijkt weer te ontsporen. Neem de forumregels nog eens even door voor je een antwoord schrijft. En probeer bij het topic te blijven. Anders zijn we genoodzaakt deze te sluiten.