Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR Tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

MSR Tent

Ik heb afgelopen voorjaar via de site van Aventure Nordique de Hexpeak F6 gekocht, en aanvullend via de site van Luxe Outdoor, los de eenpersoons winterversie van de F4. Die laatste is ook in de F6 te gebruiken. De levering via beide bedrijven is perfect gegaan. Binnen een week had ik beide bestellingen binnen.

Pieter
Ik heb de mijne besteld via verreweg.be, de tent werd echter opgestuurd door Florian van luxeoutdoor.de (werd binnen een paar dagen geleverd). Scheelt wel verzendkosten want die zijn gratis bij Verreweg. :)
De tovenaar schreef:Ik heb de mijne besteld via verreweg.be, de tent werd echter opgestuurd door Florian van luxeoutdoor.de (werd binnen een paar dagen geleverd). Scheelt wel verzendkosten want die zijn gratis bij Verreweg. :)
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt, en ben voor de Lone Tree 4 gegaan. Deze heb ik eerst bij Eureka showroom in Utrecht bekeken, omdat hij nergens in een winkel stond, en daarna bij Bever in Houten gekocht. Erg goede service van de tentenmedewerkster, en viel me op dat deze Petra echt verstand van tenten had...
Ook de telefonische klantenservice is erg goed daar.

Ik vond de aanspanpunten wat steviger qua materiaal, Hexpeak iets meer houtje-touwtje, en ik ga toch voor polyester ipv nylon (wel of niet gesiliconiseerd). Ik heb hem vooral gekocht voor het snelle opzetten, maar ga met mijn 3 kids en hond toch nog niet ver fietsen. Dus iets meer gewicht is geen probleem. En zelf de naden seamsealen....het zou echt weer iets voor mij zijn dat het dan niet goed gaat....

Ik ben wel benieuwd naar mensen met een gesiliconiseerde tent, of hij idd erg doorhangt bij veelvuldig regen of juist hitte, door de werking van het rekbare materiaal. Dus ook benieuwd naar mensen met een Nigor wickiup.

Bedankt mensen voor het meedenken. Volgende week gaan we de tent uitproberen.
Shockcord tussen tent en scheerlijn kan doorhangen voorkomen. Zorgt ervoor dat hij altijd op spanning staat.
kwootje schreef:Ik heb afgelopen voorjaar via de site van Aventure Nordique de Hexpeak F6 gekocht, en aanvullend via de site van Luxe Outdoor, los de eenpersoons winterversie van de F4. Die laatste is ook in de F6 te gebruiken. De levering via beide bedrijven is perfect gegaan. Binnen een week had ik beide bestellingen binnen.

Pieter
Wat bevalt je zo goed aan de winterversie tov de normale?
Ik wil de tent ook in het voorjaar en in de herfst gebruiken, en heb dan bij voorkeur een wind- en tochtvrije binnentent. De winterversie is van dicht stof gemaakt, de normale 1-persoonsversie daarentegen is grotendeels van mesh-stof en dus wind doorlatend.

Pieter
kampeergek schreef:
Ik ben wel benieuwd naar mensen met een gesiliconiseerde tent, of hij idd erg doorhangt bij veelvuldig regen of juist hitte, door de werking van het rekbare materiaal. Dus ook benieuwd naar mensen met een Nigor wickiup.
Hier geen problemen bij hitte of nattigheid. Wel af en toe bij dergelijk weer de scheerlijnen gebruiken en opnieuw aanspannen, en gbruik maken van de tussenpunten bij afspannen onderaan de tent.
Afgelopen dagen gekampeerd met nieuw aangeschafte Lone Tree 4. Het bevalt goed, maar wel te klein voor 4 volwassenen. Ik kampeerde met 2 kids in deze tent en 1 zoon in zn eigen Gelert Tornado 3. Je kunt de voorzijde van de buitentent mooi openvouwen en de sterrenhemel zien zonder dat je op de tocht ligt. Je moet wel opletten dat je niet tegen de buitentent aanligt, als je met zn drieën bent.
kwootje schreef:Ik wil de tent ook in het voorjaar en in de herfst gebruiken, en heb dan bij voorkeur een wind- en tochtvrije binnentent. De winterversie is van dicht stof gemaakt, de normale 1-persoonsversie daarentegen is grotendeels van mesh-stof en dus wind doorlatend.

Pieter
Hmm... lastig toch wel, ik begin nu te twijfelen. De F4 leek me een perfecte tent, voor 3 seizoenen. Nette prijs, licht gewicht. Die F6e is toch weer een stuk zwaarder. Zou je met die F6e ook echt in de winter (sneeuw!) kamperen, of vind je m daar te licht voor? En anderzijds, zou je met de F6e in de zomer op pad gaan?
Ik heb niet f6e, maar de gewone f6. Daar heb ik vervolgens nog los de eenpersoons binnentent, in dichte (niet-mesh) uitvoering, bijgekocht. Ik heb dan ook geen ervaring met de f6e buitentent, maar ik schat in dat die versie echt voor winterse sneeuw-omstandigheden gemaakt is.

Pieter
Ik ben net terug van 2 weken Duitsland met de Elixer 2. Voornaamste verschil met de Hubba was voor mij polyester versus nylon buitendoek. Polyester is zwaarder maar hoef je niet na te spannen en is goedkoper.

Wat betreft het dunne onderdoek, dat klopt, maar de Elixer komt inclusief een los onderzeil (de Hubba niet). Erg praktisch, want daarop kun je binnen- en buitentent opbouwen en weer inpakken, zodat die redelijk schoon blijven. Bovendien beschermt het de onderkant.

De Elixer staat uit zichzelf. Ik stond een nachtje in een betonnen bouwsel waar muziekvoorstellingen in gespeeld worden omdat er onweer kwam. De haringen kreeg ik niet dat beton in.

Mijn groene Elixer kwam inclusief vier scheerlijnen en de bijbehorende haringen (6 voor de tent plus vier voor de scheerlijnen). De witte van iemand die ik tegen kwam had deze vreemd genoeg niet.

De stokken passen net in mijn Vaude achtertassen, maar dat kan wel eens een probleem zijn.
Shrek vroeg naar een 1-2 persoons tentje voor lange mensen. Het klassieke antwoord is dan altijd de Helsport Ringstind. Die is langer en hoger dan andere kleine 1-2 persoons tenten. Er is/was dan een eenpersoons en een zogenaamd tweepersoons versie, maar ik geloof dat de eenpersoons niet meer geleverd wordt (het gewichtsverschil was heel gering). Er was ook een gewone en een lichte versie. Die lichtgewicht versie is ook uit het assortiment gehaald. Daarnaast was er tot 2016 een Superlight 1-2 versie die echter wat korter en lager was. Die Superlight 1-2 wordt in 2017 opgevolgd door een Superlight 2 in dezelfde ruimere maten als de gewone Ringstind 2. De ontwerper vertelde me dat hij verwachtte dat deze tent ongeveer 1200 gram gaat wegen. Dat is heel licht voor een zo ruime tent: lekker lang en ook echt hoger dan al die heel kleine tentjes. Helsport heeft een tijdje terug problemen gehad met goedkope Yunan stokken, maar is nu - zeker voor de wat duurdere modellen - helemaal over op DAC Featherlight. Kortom, afhankelijk van je wensen zijn er volgend jaar twee Ringstinds: een gewone, voor een nog betaalbare prijs en een redelijk gewicht (iets van 2 kg geloof ik) en voor veel meer geld een heel lichte Superlight. Allebei op papier goed voor twee personen, maar dan wel krap.
Hallo medekampeerders,

Nu 2 jr de Lone Tree 4 in bezit, en valt me ip dat hij niet meer zo mooi gespannen kan worden als voorheen. Heeft iemand hier enig idee waar dit aan ligt? Ik had hiervoor een MSR en nooit klachten. Zit er mss meer silicone in de coating dan bij de MSR?

Tweede punt is dat de hond niet onder de kleine luifel wil .....Ik overweeg om tich weer een MSR te kopen. Wellicht de Elixer2.