Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke adapter, van iso naar cv gasblik - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

welke adapter, van iso naar cv gasblik

Een penny stove ziet er ook wel gaaf uit. En ik houdt wel van een beetje DIY. Voordeel dat er overal wel brandstof te krijgen is. Nadeel dat de brandstof die te verkrijgen is, meestal 1 liter is = bijna 1 kg.
Zo'n zogenaamde pennystove is inderdaad erg makkelijk te maken, zelf 1-2x tijdens de vakantie er een in elkaar gezet (de laatste keer omdat we dus geen gasblikjes met een normale schroefdraad konden vinden in Italië). Het enige wat je nodig hebt is een tweetal blikjes en een zakmes / priem + spiritus. Zie ook hier voor de wat geavanceerdere versie met pannenstandaard.

Afbeelding
Ik wilde er geen heel nieuw topic voor openen, maar ik zoek een (zeer) lichtgewicht brander voor zowel schroef als bajonet ventielen. (dus niét voor prikblikjes)

Ik heb nu de MSR Superfly maar die is zo'n beetje aan vervanging toe. Op zich heel tevreden mee maar ik vind het ook een sport om een brander te vinden die net zo prettig werkt en toch wat lichter is...

Naast de MSR Superfly heb ik alleen de Primus Expressstove Duo gevonden, die met 138 gram (met piezo) wat lichter is dan de Superfly.

Zijn er nog andere opties die ik gemist heb? Een adapter is niet echt een optie ivm extra gewicht/spul.