Additionally, paste this code immediately after the opening tag: duurzaamheid SQlab zadels - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

duurzaamheid SQlab zadels

miro schreef:
Headley schreef:....is wel Brooks B17 ...
IIk ben benieuwd naar je ervaring met leer zadel.
Ik forenz met mij fiets in Nederland 2x35km - dus word ik ong. 6 keer per jaar kletsnat.1....2h Zou dat een leer zadel overleven in mijn handen?
De laatste tijd word ik wel meer nat - en soms ook het zadel. Ik draag namelijk een regenbroek bij hevig regenweer, en dan kruipt het regenwater via de neus van het zadel tussen broek en zadel ...
Betreft woon-werk verkeer. Als ik terug naar huis rij 's avonds is de boel gewoonlijk droog genoeg. En andersom kan het zadel thuis een ganse nacht drogen.
Als ik eens onderweg overvallen wordt door regen en te lui ben om een regenbroek aan te trekken (omdat het toch maar een uurtje is naar huis) dan blijft het zadel wel droog, de rest daarentegen...
Wat onderhoud betreft, tot nu toe denk ik driemaal beetje ingevet, is nu ondertussen wel meer dan een jaar geleden.
Wat aanspannen betreft tot nu toe maar één keer opgespannen (nu twee jaar geleden), hoop en al 1 max 2 omwentelingen, als het dat al was. Ik heb dus nog veel reserve.
Snap eigenlijk niet hoe ik het doe, als ik andere verhalen hoor blijk ik toch wel geluk te hebben met mijn exemplaar, ofwel was de koe van goede kwaliteit :wink:
Mijn gewicht: net geen 80 kg, als dat al relevant is. Ik zit redelijk recht, stuur net iets hoger dan zadel.
bedank voor jullie feedback.
Eigenlijk voor dat ik deze mail schrijf had ik stiekem gekozen voor optie #4
De reden zijn
- de zadel past bij mij de best.
- ik ben knutselaar en ik vind leuk te doen. - Ik heb fijne Kevlar doek, even met Bison de juiste binder vinden. Kevlar schaar heb ik ook.
- Hoe kan ik aan mij vrouw zeggen, dat elke 2 jaar moet ik 100 voor mooi maijses uitgeven :-)

Wat was de bedoeling van mij e-mail ?
Ik schat de prijs van dit zadel
1. Productiekosten - 5 euro. - Één gerenommeerde Selle Rolay race zadel bij Aldi kost 6 Euro.
2. Max 15 Euro research and development. - laste 4...5 jaar geen reaseach. minimaal developmant, of gewoon door de fabrikant doorgedrukt. - nieuwe materialen wat lichtere schuim etc.
3. De rest tot 111,97 Euro gaan voor de dealer en mooie meisjes. De prijs bij de dealer is vast. Het verschil tussen Rose en dealer op de hoek is minder dan 10 euro.
https://www.rosebikes.nl/artikel/sqlab- ... GwodTPEJCA

Dat lijst is wel bekend bij SQlab.

Mij punt is waarom niet een zadel voor 10 euro i.p.v. 5euro. Mooie meisjes mag blijven hoor.

Nu begin ik met complimenten in fietsindustrie anno 2016
- Één lictlopende Schwalbe marathon gaat 18,000km mee- Even lang als een Sqlab Zadel aleen dat kost 15 Euro/stuk.
- Shimano nexus/aline 8 versnelingsnaaf haalt met gemaak 100,000km in Benelux. prijs 120Euro
- KMC ketting = 4...6000km prijs 15 euro - 10euro productie kosten 5euro voor dealer reclama etc.
- AGU, Pearl Izumi - lycra kleren zijn in goede conditie.

Tot over 1 jaar. Dan weet ik hoe goed /slecht is mij oplossing.
Bij success zou ik sqLab informeren. Ik heb niks te verliezen.
Headley schreef: Betreft woon-werk verkeer. Als ik terug naar huis rij 's avonds is de boel gewoonlijk droog genoeg. En andersom kan het zadel thuis een ganse nacht drogen.
Als ik eens onderweg overvallen wordt door regen en te lui ben om een regenbroek aan te trekken (omdat het toch maar een uurtje is naar huis) dan blijft het zadel wel droog, de rest daarentegen...
Wat onderhoud betreft, tot nu toe denk ik driemaal beetje ingevet, is nu ondertussen wel meer dan een jaar geleden.
Wat aanspannen betreft tot nu toe maar één keer opgespannen (nu twee jaar geleden), hoop en al 1 max 2 omwentelingen, als het dat al was. Ik heb dus nog veel reserve.
Snap eigenlijk niet hoe ik het doe, als ik andere verhalen hoor blijk ik toch wel geluk te hebben met mijn exemplaar, ofwel was de koe van goede kwaliteit :wink:
Mijn gewicht: net geen 80 kg, als dat al relevant is. Ik zit redelijk recht, stuur net iets hoger dan zadel.
Bedankt voor je bericht.
Ik denk dat hangt van het persoon af.
Bijvoorbeeld Ik rij een Opel corsa 420,000km en dat gaat bijna niks kapot.
Ik zou met een Nexus naaf 100,000 halen, terwijl de mensen van dit forum maken 3 nexusen per jaar kapot.
Alleen deze SQlab zadel valt tegen,zelfs met mij beste lycra kleren.
miro schreef:Alleen deze SQlab zadel valt tegen,zelfs met mij beste lycra kleren
Tja, zo heeft ieder wel iets wat net sneller gaat slijten dan bij een ander ...
Bij mij zijn het de pedalen.
Heb er in die drie jaar denk ik al 4 of 5 paar versleten. Het gaat dan vooral om de rechter pedaal. Blijkbaar zet ik mijn rechter voet iets naar buiten en oefen ik aan de buitenkant van mijn rechter voet meer kracht uit waardoor de rechter pedaal sneller slijt ...
Dat heb ik zowel met platform pedalen als SPD-systemen.
De rechter pedaal gaat dan net iets sneller speling geven dan de linker kant, wat soms een irritant getik geeft. En dat laat zich op termijn weer voelen in de lagers ...
En alleen een rechter pedaal verkopen ze niet snel hé :roll:

Ik heb nog alle pedalen, en heb recent van die (de)montage-hulpmiddelen aangeschaft en wat filmpjes bekeken. Zo kan ik van twee paar één goed paar maken...
Friso* schreef:Post anders eens een paar foto's als je wilt.
+1.
Dan kunnen we zien wat jij kennelijk zo erg vindt om er na 20.000 km mee gefietst te hebben zodanig boos over te zijn. Als je dit bij een fysieke winkel had gekocht kon je ermee langsgaan. Wellicht een tip voor je.