Additionally, paste this code immediately after the opening tag: duurzaamheid SQlab zadels - Forum Wereldfietser

duurzaamheid SQlab zadels

Vandaag heb ik een boze mail naar sqlab gestuurd.
Wat vinden jullie van?
Wat zou je doen in mijn geval?

===================================================
Dear sir/madam,
Iḿ happy owner of SQlab 611 ti-rail. I have tried many models of Selle SMP en Selle Italia. before I find SQlab611 14cm.

Unfortunately after 2 years /20,000km the saddle shows heavily sports of cover de-lamination. It is everywhere. First stared by the nose then went on top - near the sit bone area. I can send you a pictures if you want. I use this saddle only with race shirts. I have never seen such fast wear before. It seem that this is not production failure – many people report such problem.

What do you suggest to do in my case?

So far I have figured out the following options.

1. Ask for replacement – I have bought it from shop where I have excellent experience with the customer service - Rose Versand. They will give me replacement and over two years I will have the same problem.

2. Contact you and ask for suggestion

3.Search another brand alternative. I don't want to begin the search procedure again. I know that SQ lab611 fits me best.

4.Try to repair this one. Iḿ handy man and I can do something. e.g. lay out leather cover or laminate Kevlar sheet over it. But if this works it will be shame for SQlab. They invest in nice girls during Eurobike shows instead of making durable products.
Wil je echt feedback geven? Wat denk je zelf hoe ze reageren op optie 2 t/ 4? Het komt op mij nogal bijdehand over...
Johojo schreef:Wil je echt feedback geven? Wat denk je zelf hoe ze reageren op optie 2 t/ 4? Het komt op mij nogal bijdehand over...
Mij plan.
- optie #3 Wacht voor feedback op deze forum.
- of ik ga voor optie 4.

optie #1 is logisch maar ik wil dat niet. het is een typisch voorbeld van rohloff,lidl,aldi business model.
Hoi Miro,

ik vind 20.000 kilometer op een zadel heel acceptabel.

Dat is bij elkaar zo'n duizend uur op een zadel.
Als je dan met een cadans van 90 fietst, zijn dat 5.400.000 bewegingen op een zadel.
(dus vijf-miljoen-vierhonderdduizend)
Wees eens eerlijk vind je dat ook niet veel?

Wel eens een keukenlade 5.400.000 open en dicht gedaan of zoveel keer op een stoel gezeten?

Misschien moet je accepteren dat je spullen verslijten en je een nieuw zadel moet aanschaffen.
En dan vooral heel blij zijn dat SQ-lab niet iedere drie jaar hun gehele lijn met zadels omgooit en redesigned, zodat het fijn is dat je hetzelfde zadel nog kunt krijgen :D
Eric Schuijt schreef:Hoi Miro,

ik vind 20.000 kilometer op een zadel heel acceptabel.

Dat is bij elkaar zo'n duizend uur op een zadel.
Als je dan met een cadans van 90 fietst, zijn dat 5.400.000 bewegingen op een zadel.
(dus vijf-miljoen-vierhonderdduizend)
Wees eens eerlijk vind je dat ook niet veel?

Wel eens een keukenlade 5.400.000 open en dicht gedaan of zoveel keer op een stoel gezeten?

Misschien moet je accepteren dat je spullen verslijten en je een nieuw zadel moet aanschaffen.
En dan vooral heel blij zijn dat SQ-lab niet iedere drie jaar hun gehele lijn met zadels omgooit en redesigned, zodat het fijn is dat je hetzelfde zadel nog kunt krijgen :D
+1
miro schreef:I use this saddle only with race shirts.
Iḿ handy man and I can do something.
They invest in nice girls during Eurobike shows instead of making durable products.
Ik denk dat de slijtage mogelijk wordt veroorzaakt door het feit dat je met je shirt op het zadel zit. Gelukkig ben je handyman en word je niet afgeleid door vrouwen. Hilarisch :wink:)
willem.m schreef:
Eric Schuijt schreef:Hoi Miro,
.en word je niet afgeleid door vrouwen. Hilarisch :wink:)
:D Dus snel een nieuwe Sqlab bestelen en nog lang naar de mooie meisjes kijken :P :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=I0vzGHVb7DI

vanaf 7:12 kijken
https://www.youtube.com/watch?v=g3mjS4Ro-VM
miro schreef:vanaf 7:12 kijken https://www.youtube.com/watch?v=g3mjS4Ro-VM
"Dit is Moeder Theresa...Met mijn ervaring weet ik heel goed de afstand tussen de zitbotjes." Nu snap ik wat je bedoelt. Funny!
Als ik sqlab was zou ik vermoedelijk niet op deze zeer onbeleefde mail reageren.

Als je iets wilt bereiken - zeker in de Engelstalige landen - zul je ultra beleefd moeten zijn. Niet direct van A naar B stormen maar via E H Z op wat je wilt bereiken afgaan.

Verder vind ik ook dat 20000 km met een zadel helemaal niet slecht is.
Inge1 schreef:Verder vind ik ook dat 20000 km met een zadel helemaal niet slecht is
Hmm, heb net deze week de kaap van 20.000 km gerond met m'n zadel. Hoop van harte dat ik er nog enkele duizenden km's mee kan doen hoor ... is wel Brooks B17 ...
Moet je niet gewoon bij Rose zijn ? Daar heb je hem tenslotte gekocht :idea:
SanderZ schreef:Moet je niet gewoon bij Rose zijn ? Daar heb je hem tenslotte gekocht :idea:
Als ik rose vraag hoogwaarschijnlijk krijg ik een niuwe zadel voor komende 2 jaar :-)
Post anders eens een paar foto's als je wilt.
Headley schreef:....is wel Brooks B17 ...
IIk ben benieuwd naar je ervaring met leer zadel.
Ik forenz met mij fiets in Nederland 2x35km - dus word ik ong. 6 keer per jaar kletsnat.1....2h Zou dat een leer zadel overleven in mijn handen?
Tsja, buiten het feit zoals al genoemd dat de opzet van deze mail waarschijnlijk niet heel veel voeten in de aarde zal zetten... is het ook te zien als een verkapt compliment richting het bedrijf.

20.000 km met een enkel zadel is namelijk zeer zeker geen slechte prestatie. En indien je als fabrikant te boek staat dat je zadels 20.000 km mee gaan, dan doe je het toch vrij aardig voor een slijtage product :wink:.

Ik zie het in dat opzicht dan ook als een vrij zinloze mail. KMC mail je toch ook niet om aan te geven dat na 3.000 - 5.000 km de ketting lengte dusdanig vergroot is dat deze aan vervanging toe is? Shimano toch ook niet om te melden dat hun cassette na zo'n 10.000 km versleten is?
Vermoed dat Brooks mits goed onderhouden en langere levensduur hebben.
miro schreef:... word ik ong. 6 keer per jaar kletsnat.1....2h Zou dat een leer zadel overleven in mijn handen?
Nee. Nat worden is daarbij niet het ergste, maar er dan op gaan fietsen wel.
De levensduur van een Brooks is ook niet meer wat het geweest is. Ik denk dat je met een vervangingszadel van Rose waarmee je weer 20.000 km verder bent uiteindelijk goedkoper uit bent.
Oeh, dit is een onderwerp waar mijn bloed wel van gaat vloeien.

SQlabs... :roll:

Wij zijn 68 kg.
- Ik heb drie van die "ergonomische" zadels weten te breken op de stalen brug.
- Mijn vrouw "slechts" 1

De eerste twee zijn vervangen onder garantie, daarna was ik er klaar mee. Kort daarna sloopte mijn vrouw haar zadel. We zijn overgestapt op zadels van een wat hogere kwaliteit :wink:

Qua ergonomie kan ik alleen maar heel hard lachen om de marketing. De bouw van de zadels geeft al aan dat het ietwat verassend afwijkt van de traditionele wijsheden met zachte zadels die de doorbloeding negatief beïnvloeden. Vreemd genoeg gaat dat recht in tegen zowel praktijk ervaringen als onderzoek van Amerikaanse ergonomen.

Het nieuwste hilarische idee is een instabiel zadel dat kan roteren om de lengte as. Dat betekent dus dat het enige stabiele deel.... je perineum ondersteunt. Goed werk SQ-lab, laten we nou net doen waar onderzoek van echte ergonomen bij SMP en Specialized keihard voor waarschuwen (samen met de rest van de urologen).

Opsomming: Zeer twijfelachtige kwaliteit. Ergonomie die haaks staat op bewezen merken. Duur.

Conclusie? Kijk eerst eens bij merken voor kilometer vreters (Brooks/Berthoud) of echt ergonomisch onderbouwde merken (SMP/Specialized) voordat je je geld hieraan uitgeeft.
hoi,

als ik even op internet zoek naar de prijs van dit zadel dan vind ik een prijs van 165 dollar. Als dit juist is dan zou ik persoonlijk van een zadel met dergelijke prijs een grotere levensduur dan 20.000 km verwachten. Reden: mijn Brooks B17 zadels, die overigens ook regelmatig problemen hebben, gaan dacht ik toch ook ten minste 20.000 km mee en kosten zo'n 75 euro. (als je toevallig een exemplaar hebt dat heel blijft :) )

Maargoed, mijn verwachtingen van de levensduur van producten is vaak groter dan de gemiddelde consument.
Loknor je zult vast gelijk hebben met je beweringen echter het is voor mij het 1e zadel waar ik geen pijn heb aan de edele delen of last heb van zenuwen die in de beklemming komen.
Snap ik Inge, een zadel is heel persoonlijk en als er een goed zit moet je dat koesteren. Vooral niet gaan veranderen omdat ik negatief ben... als het goed zit zit het goed.

Maar als je zoveel zadels hebt versleten zoals ik en dan eens dieper ingaat op de claims dan ga je toch echt je twijfels trekken bij het merk.